skrämmande

Tänk er denna situation.

Skrikande bebis i famnen. Inget funkar. Finns annat att göra än att skutta omkring med lillpysen. En lampa poppar upp ovanför huvudet. Bärselen! I med ungen i den och vips. Jag röjde på övervåningen, lagade lunch och på köpet fick jag en nöjd och sussande bebis.

När jag kom på bärsele-idén såg jag alla sorters varningstecken. Hur i helsefyr kunde jag komma på den idén?! Jag har kommit in i ett mamma/au-pair/ta hand om barn- tänkande.

Min idé skrämde mig lite. Skrämde och skrämde, den skrämmer mig fortfarande. Inte lite heller...

Om man dock ska tänka till mitt mamma/au-pair/ta hand om barn-tänkande så var det en jäkligt bra idé jag fick. Här snackar vi smart. Tänkte liksom i flera led. Men nej, nej och åter nej! Det var smart, OM jag hade varit mamma. Nu är det bara skrämmande.

Kände mig dessutom höggravid där jag hade ungen på magen samtidigt som jag böjde mig ned efter saker på golvet. Och alla ni som inte har varit gravida, den känslan var lite småskrämmande den också.


Smart hittepå måste jag säga...


Så här kände jag mig :S



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0