tålamodsprövande promenad!

Sommar, sommar och sol. Havet och vinden och dofta kaprifol... Bara sommar och sol som stämmer men. Det är nästan för varmt för att vara ute. Tänkte försöka mig på en lite schtekning i dag med men blir nog inte så långvarig där ute.

För första gången sen jag bestämde mig för att ta morgonpromenader (ca. 3 veckor sen) tog jag mig ut i morse. Var helt underbart. Sol men lugnet innan stormen då det inte var jättevarmt ännu. Gick längs Seine med musik i öronen. Såg en liten stig när jag gick en promenad under min första vecka här men har inte tagit mig dit förrän i dag. Helmys! Var många frassemän ute och sprang. Den vägen blir det oftare, inte pga. av de springande frassemännen om ni nu tolkade det så. Haha :)

Till lilla sjön/dammen för att mata ankorna. Bilder får berätta.

image437

image438

image439

image440

image441

image443

image444

Jag lärde mig verkligen en sak under denna promenad med dockvagnarna. Jag har mkt kvar att göra när det kommer till mitt tålamod. Var ju superdrygt ju! Plus att de glömde vagnarna så fort de stannade och plockade löv eller något. Andas! :)

Den där hunden var lite läskig. Pia och Ostiane var rädda men stora starka Märta tog kommandot direkt genom att försöka mig på några franska fraser där budskapet var att han/ hon skulle gå iväg. Funkade inte sådär superbra men va fasen :P Han/hon gjorde inget utan stod mest bara där och ville ha cornflakes :)

Som ni kanske se släppte jag hästarna fria i dag (luggen)....

Nu ska jag kila ut i solen för att sedan kila till La Poste innan det är dags att göra nytta igen.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0