Tillbaks till vardagen

Sitter här i mitt ACK så stökiga rum. Solen skiner ute och det är bara helt underbart. Jag är dum nog att sitta inne. Anledningen? Ska städa mitt rum och göra läxan men det har jag tänkt göra sen halv två. Inte gjort den än vilket gör att jag fortfarande är inne. Pundhuvet Märta. Aja.. Mitt rum är verktligen kaos! Antar att kära farmor suckar åt detta eländiga barnbarn :P Mammsen och pappsen är vana! Haha..

O. och jag handlade lite imorse efter att jag lämnat Pia i skolan. Åhh vet ni, Pia har en rosa klänning i dag som är lite halvvid i kjoldelen. Sååå söt. Den är rosa plus allt annat hon har på sig. Från topp till tå. Dessutom har hon flätor i håret som hennes kära au-pair fixade till imorse. Ska ta kort när hon kommer hem. Lilla O. ville också ha flätor men fick bli två tofsar. Hennes hår är för kort för att flätas men hon blev minst lika söt. Jag börjar verkligen fästa mig vid dessa små liv.

Off to school där vi hade sk. dicté lr hur det stavas. Man skriver ned det hon säger. Tror detta var tredje gången. Har gått Uselt de tidigare gångerna men i dag var jag grym. Det enda jag missade var -s:en i plural (onödiga fel!) och ett ord som jag hade stavat fel på. Happy, happy! :) Så skoj!

C. åker till Irland i kväll. F. sa till mig imorse att jag inte skulle behöva jobba så mkt nu i kväll av den anledningen. Jobbar bara mellan halv sju och åtta. Borde väl hinna städa innan det va?! Haha, lägg märke till ordet "borde" :P

Kram på er.

Råkade komma åt nån rackarns knapp så det blev kursivt och jag får inte bort det.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej så du har kommit hem från nu? Jag har tillbringat fem dagar i Skottland och precis kommit hem, kul att läsa att du lever :P Hoppas du har det bra!

2008-05-06 @ 16:15:02
URL: http://eemmelie.blogg.se
Postat av: Marthina

Emelie: Hoppas det var trevligt! :) Yes, I'm still alive..Dont worry :)

2008-05-06 @ 23:55:19
URL: http://marthinaas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0