Intressant, intressant

Där kommer jag. Gåendes på en gata. Samma gata som jag går två ggr/ dag, fyra dagar i veckan. Till och från skolan. En skateaffär har funnits där på samma gata, samma plats hela tiden. Inte förrän i dag entrade jag den.

Allt började med att han frågade mig om jag ville ha hjälp. Jag hörde inte. Aha, tänkte han, hon kan inte franska. Bytte till engelska. Jag kikade lite (under tystnad). Fanns en målning på väggen. Det var här han började prata på riktigt. Cool tyckte jag. Han gillade den inte för att blablabla och så diskuterade vi lite fram och tillbaka. Han visade mig lite av sina små skisser som inte var sådär jättebra, enligt honom (han är pretty grym på att rita!). Sedan snackade vi på en massa. Han har t.ex. tävlat i skateboard. Han var/ är? tydligen professionell skejtare. Han kunde snacka kinesiska. Visste ni detta? Man kan läsa kinesiska men man behöver inte kunna uttala det för att förstå. Ahh, hur fan ska jag få fram mitt lilla budskap så att ni förstår.. Asså, om man ser ett svenskt ord så vet du inte vad det är om du inte kan uttala det. "Svan" säger ju inte dig ett dugg om du inte vet vad själva ordet betyder. Så funkar inte kinesiska. Du kan se ordets betydelse utan att veta vad ordet betyder. Ahh, fattade ni någonting? Ni vet, jag är en av Sveriges absolut sämsta på att förklara. Ben, som han heter, visade mig en massa tecken. Hur jäkla coolt som helst. Kinesiska är ett logiskt språk, om man kan säga så.. Vi slutar här, jag kan ändå inte förklara. Haha...

Efter ett tag var han tvungen att stänga en liten stund, antar att det var mat- och sovklockan som ringde.

Well.. Det jag egentligen ville säga med allt detta är att fuck stela svennebananer. Efter tre månader i detta land har jag äntligen öppnat mig lite. Hur ofta konverserar man såhär med en okänd svensk? Hur många röstar på svarsalternativet "så gott som aldrig"? Jag!

Om detta hade varit för två månader sedan hade jag lagt benen på ryggen så fort han fortsatte att snacka. Är glad att jag inte gick in där förrän nu.

Det var jätteintressant att prata med honom.

Fick en halvtimme över till annat i dag. Skola, affären, lunch, skriva vykort och sedan i väg till posten. Puuh.. Nu har jag andats lite så nu ska jag kila ner till de små sötsakerna som jag tar hand om :)

See ya...



Kommentarer
Postat av: Bella

Eh...jag tror jag hajade logiken!

2008-05-22 @ 16:10:25
Postat av: Sonia

Hej. Vet du vad killen heter? Beskrivning? Har en intresserad här hemma..;)

2008-05-22 @ 17:23:23
URL: http://soooni.blogg.se/
Postat av: Marthina

Bella: Bra :P



Sonia: Han heter Ben. Vet inte mer för stunden. Rakat hår, lite halvgrått, ser ut att ha utländskt ursprung, hmm vad mer.. Vet inte. Han har tydligen vart mkt i USA. Verkar filma rätt mycket. Detta kanske inte ger din karln nånting men mer vet jag inte, tyvärr. Hälsa!

2008-05-22 @ 19:56:14
URL: http://marthinaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0