Vilken start..

Gick ner vid halv elva. Lillen skriker halvt sönder sin hals. Tänker att han snart somnar. In med sängläderna mina i tvätten. Hälsa på C. Han är hemma? Aja. Hämta Lillen som är tokig.

Någonting i hans värld var inte bra i dag. Han har inte varit speciellt glad. Somnade en liten, liten stund. Var dock jätteglad på skötbordet. Skrattade en massa. Bytta blöja. Lägger en rackabajsare i nya blöjan direkt. Det hade han planerat. Lovar! Bytte blöja igen. Lika bäst tänkte jag.

När jag käkade frulle berättade jag att filmen inte funkade i går. Fick till svar att det inte var någon bild på tv: n i dag. C. kändes mer lr mindre irriterad och jag kände mig rätt så utpekad. Usch, första gången jag har känt så. Inte skoj.

Dock var han nog inte sur på mig. Vi blev kompisar över ett snack blommor sen. Han gillar sånt. Nej men allvarligt så har de inte fått den bästa starten på helgen. De kom hem vid tre i natt från vänner. Det blev inte så sent för att det var skoj (F. berättade nyss att det inte alls var spec. trevligt..) utan för att bilen valde att kapitulera i natt. De satt och väntade på bärgare eller något till fyra. Tror det var här hemma de väntade (?). Kopplingen är paj. Bilen har liksom hackat när man lagt i ettan och tvåan hela veckan. Å så fungerar inte tv:n när de kommer ner nu på morgonen. Kan förstå irritationen!

Jag ska iaf klä på mig lite hetare kläder än mjukisar och tisha nu samt slänga på mig lite smink. Därefter är det take off till Paris. Ska mysa med farmor och hennes väninnor i dag. Juste, ska hem till Bella och hämta min vinterkappa också. Bella är inte hemma (ungen är i St Malo med Sofie . Kul för dem. Verkligen. Inte alls avis. INTE DET MINSTA!!!)  så jag ska snicksnacka lite med Philippe och Viktor själv. Känns lite småjobbigt men det där kommer jag klara galant? Ni förstår, hittills har det alltid blivit något missförstånd eller något sånt när jag har snackat med de vuxna familjemedlemmarna i den familjen. Haha.. Något Bella har riktigt kul åt :)

Better get going..

Btw, mamma ringde och berättade att det snöade. MOA-HA-HA :D

Kommentarer
Postat av: raisa

jag ska kanske också iväg som au pair i höst :D

2008-05-18 @ 22:46:09
URL: http://raisas.blogg.se
Postat av: raisa

jag ska kanske också iväg som au pair i höst :D

2008-05-18 @ 22:46:23
URL: http://raisas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0