Dagens i-landsproblem!

Det är heeeeelt sjukt vad jag lär mig på den dära 1½ h som jag sitter i skolbänken. Nu kommer skrythatten på (stoltkepsen kan man också kalla den, lr hur philip?!) för... Vi gjorde en sk. dictée (tror det stavas så?) där man skriver ned det som läraren säger. Oftast går det åt fanders för mig. Dock gick det rätt bra förra gången, vilket jag nog också skrev då, och denna gång kära vänner... Fyra fnuttiga fel. Verkligen fnuttiga. Pascal sa t.o.m. att det var tråkigt att jag inte kommer att göra det där provet med tanke på hur bra det gick för mig. Hur kul är inte det att höra då??? If I am happy? You bet I am! :D:D:D:D

Nu över till något helt annat. Egentligen vill jag inte hålla på att skriva om detta men jag tycker detta var lite småroligt. Mitt under lektionen ringer ett okänt nummer. Aha, det är lilla mammsen, tänker jag. Svarar men lägger på direkt. Ringer igen. Var hur nära som helst att svara och säga: Jag ringer dig snart! Ett meddelande på mobilsvar lämnas. Efter lektionen ringer jag mobilsvar och förväntar mig verkligen att höra mammas röst. Döm om min förvåning när jag hörde att det var en fransk röst i luren. Haha.. Vart tog mammas röst vägen liksom?! Det var min dejt som hörde av sig. Jag lyssnade sammanlagt fyra ggr på meddelandet för att försöka komma underfund med vad karln sa. Fattade det mesta till slut men så mitt i allt sa han ett nummer. Att försöka hänga med på det var ju som att gräva sin egen grav ungefär.

Hoppar på cykeln och bikar hem. Går upp till F. och frågar om hon kan lyssna på meddelandet och berätta för mig vad som sägs. Haha.. Kan säga er, när hon skrev ned numret gick det inte liiiite fort. Pennan glödde ju för bövelen. Nu har jag fattat allt som sades i det där meddelandet iaf. Efter lite om och men...

Är fortfarande i chock över hur jäkla fort han pratade. Eller kan lika gärna generalisera det. Fransmännen måste ju slå knut på tungan när de pratar!

För mig får det klassas som dagens i-landsproblem! Helt klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0