endorfinkick!

Innan mina muskler stelnar helt måste jag bara skriva detta. Helvete vad bra det kändes på gymmet. Skippade träningen i går av lite lathet och en massa trötthet sen helgen, vilket fick resultera i dubbelpass i dag. Först 20 min kondition på bandet och sen styrkepass. Ska ju försöka splitta på kondition och styrka för bättre resultat men..

På bandet kändes det fasen skitbra. När tiden var slut ville jag fortsätta springa :) Men ska bara köra 20 min. i 1½ vecka till (sammanlagt 3 veckor) och sen öka tiden med 10 min. Så håller jag sedan på i 3-veckorperioder.

Styrkan fick komma lite i andrahand i dag, tyvärr, men kändes också väldigt bra. Börjar lära mig att leta efter kontakt i stället för att bara köra mina 15 rep. Ihhh, endorfinerna skuttar och hoppar i mig :)

Det är jättesvårt att börja träna igen, ska jag säga er. Helst vill man köra tills man är heelt död och känner att man gått igenom varje liten del av kroppen. I dag kände jag mig först jättestolt när jag gick från gymmet men ju längre tiden gick desto mer kom jag på som jag inte hade tränat. Av olika anledningar måste jag träna med en sakta men säker ökning. Är hela tiden på min vakt mot dumma tankar som jag t.ex fick efter träningen i dag...

Men hey, I'm on my way och det känns helt fuckin' lovely. Bye bye, french cookies :P

Nu ska jag stretcha och sen ta en lång dusch innan jag kryper till kojs..

Kram på er! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0