ett mindre to-do

Hemma från skolan. Uttalsprovet har jag inte så stor koll på hur det gick. Jag tyckte, personligen, att jag pratade helt okej men man vet aldrig vad Gunilla the teacher tycker och bedömer.. Ett mindre to-do på listan iaf :) Blev inte alls stressad när jag så gott som var klar men skulle säga om en mening och råkade radera allt jag hade gjort innan. Detta hände en kvart innan lektionens slut. Själva inspelningen var ju typ 2-3 minuter så jag hann. Men ändå..

Nu ska jag käka lite mat och sen hugga tag i fonetiken. Ska verkligen, verkligen försöka hinna träna innan Bella kommer vid sju-åtta, det är nämligen sleep-over at Märta's ikväll :) Träningen har verkligen hamnat i skymundan på sista tiden.. Träning är det jag vill prioritera mest.. Finns inga men egentligen, bara jag som stressar upp mig över skolan och tror att jag missar lite pluggtid om jag inte pluggar hela tiden. Psyko, I know och heeelt fel. Bella hörde precis av sig och kommer redan runt halv sju...

Hoppas ni har haft en bra dag.

Kraaam.


uppd. 15.56

Ute i köket stötte jag i hop med en av killarna som bor i korridoren. Han är från Gotland och gotländska är ju råå coolt. Älskar dialekten. Svensk grammatik, vad är det? Haha.. Båda frågade varandra hur det gick i skolan i dag då båda hade större saker att göra (vi stötte i hop i morse också) . Han läser ekonomi och deras uppsats skulle handla om finanskrisen och hur bankarna har hanterat den. BANKARNA??? Love the dialekt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0