Stockholmare. Tumme upp? Tumme ned?

Sitter och avnjuter min lunch. Makaroner, avokado, keso och källarrökt skinka. Simpelt som sjutton men nästan läskigt gott! Källarrökt skinka är bland det göttaste :)

Hittills i dag har jag pluggat en del och faktiskt så spyr jag snart på dem dära hakparenteserna. Blää! Har dessutom ringt skolan jag var vikarie på förut. Personen jag pratade med lät glad att jag ringde. Ska bli kul att få jobba där igen. Har insett att jag måste jobba BIG time mycket om jag ska kunna åka till Paris så fort som möjligt. Måste ha liiite pengar i kappsäcken då jag inte har en aning om hur mycket jag kommer behöva spendera i början...

Har även fixat så jag kan plugga på bibblan när jag är hemma. Tror jag ska testa't redan imöra.

Nu till dagens stora dilemma. Sprang in på ICA (för att köpa den goa skinkan) och när jag kommer till kassan säger kassörskan "Hej" på ett sånt där hej-jag-säger-hej-sjuttonhundra-gånger-per-dag-i-mitt-yrke-hej. Jaja, tänkte jag. När jag sedan betalar känner hon igen mig "men nu ser jag ju att det är du. Kände inte igen dig. Du ser mer och mer olik dig ut för varje gång tror jag. Trodde det var en stockholmare först. Eller en fin dam. Hur ska man tolka det? Tror hon menade positivt.. Lr nej, jag vet inte. Jag tog det iaf negativt. Haha.. Kanske beror på min bild av stockholmare? (Sorry Camilla ;P)

Nu ska jag plugga stenhårt innan det är dags att bege sig mot jobbet. Yes, de ringde och frågade om jag ville jobba på ålderdomshemmet i kväll och jag hann säga "ja" innan hjärnan hade hunnit fundera ut ordet "nej". Det blir alltså ingen fotbollsträning i kväll och heller inget mys med Bella. Ajsan bajsan! Klirr i kassan dock. Välbehövligt! Tror det kommer bli lugnt i kväll iaf, hade hänt lite saker som nog resulterar i lugn kväll... (peppar peppar..)

Ha en trevlig fredag, mes amis.


uppd. 15.15

Varierad kost jag äter i dag. Nu lagar jag omelett med skinka i. Haha.. Sa jag att jag diggar källarrökt skinka förresten? ;)

Mot spisen och sen äre servering! Mums :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0