Planen

Ja, har ju inte vart en mästare på att uppdatera lilla bloggen denna helg men det beror på att jag pluggat, och endast pluggast, hela helgen. Lagom intressant liksom.

I dag har jag knappt pluggat alls då jag inte har någon ro i kroppen. Måste tvinga mig själv för på fredag gäller det. På onsdag egentligen då jag har uttalsprov.

Är fortfarande hemma hos mammsen och pappsen. Vi har precis käkat middag och jag har hållt korsförhör ang. hur de blev kära. Fasen så svårt det var. Fick pyttelite info, sen kom de inte ihåg mer. Kiss my ass, klart dem gör. Sånt glömmer man inte.. Lr? Jag är en hejare på att komma ihåg såna saker.. Såå, kommer ni i håg hur det var i början i era/ erat förhållande? 

I går pratade jag med min franska vän, kanske ska presentera honom.. Sébastien heter han. Han är så snäll för han ska åka till tre olika adresser i Paris i veckan och kolla hur dem verkar. Bara för att se om det verkar värt för mig att söka jobb där eller inte. Det är nämligen så att jag hamnade på en fransk arbetsförmedlingssida härom dagen och hittade lite intressanta jobb. Har kommit underfund med att jag nog borde söka jobb innan jag åker dit. Vem vet när jag hittar/ får ett jobb liksom..

Kanske inte har berättat för er om mina planer? Känns som om jag har det men let's go eller here we go again:
Jag planerar att åka tillbaka till Paris i slutet av januari- början av februari för att sedan stanna till maj-juni. Väl i Paris ska jag jobba som vilken som helst och sedan umgås med frassemän och försöka leva så oturistigt som möjligt. Vill se det Paris som fransmännen ser. Kände när jag åkte från Paris i somras att jag hade varit där alldeles för kort tid. Har sagt sen jag kom hem att jag ska dit igen i vår...

Jag och Sébastien kom på att det nog är rätt smart att åka ner några dagar ett tag innan jag åker ner på riktigt för att dela ut CV på massa ställen. Detta då det är antagligen rätt svårt att som svensk skicka CV eftersom de nog vill höra hur bra man pratar franska samt att om jag söker när jag kommer ner kan jag få jobb inom en vecka eller efter en månad.. Därför kommer jag, som det ser ut nu, att åka ner i början av januari för att söka jobb. Längtar så otroligt mycket :)

Oj, skulle bara skriva om mitt korsförhör av mamma och pappa. Hehe..

Dags att ta tag i fonetiken!

Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0