akut törst!

Marthina kunde ha somnat klockan åtta i soffan i kväll. Lätt. Helt slut! Har varit en lååång dag... In till stan, händerna fulla, öppna porten, hålla upp porten, uppför trappor, låsa upp dörren, in med grejer, stänga dörren, nerför trappor, öppna porten, hämta grejer och så hela visa igen. Och igen. Och igen. Men lite småkul med :)

När vi öst in grejerna från bilarna begav vi oss mot en av Sveriges stoltheter. Ikea. Farligt ställe. - Tre saxar, femton kronor. Det ska du väl ha?! Att dem har sådär låga priser är bra men samtidigt inte.. När vi diskuterade hur mkt pengar som skulle med tyckte mor min en viss summa då jag verkligen inte skulle komma över den. 1000 spänn över hennes beräkning kom vi. När vi var kilade in på Rusta (hur många får upp reklamen Rea på Rusta, rea på Rusta när man hör ordet "Rusta"?) blev jag lite småsnål. Lr ekonomisk skulle jag nog vilja påstå! :P Men hey, fick allt jag behövde i stort sett så det var ju rätt fresh :)

Såå... Parkera bilar (denna gången var pappsen med också.. Okej, han hjälpte till lite under första vändan också...) Händerna fulla, öppna porten, hålla upp porten, uppför trappor, låsa upp dörren, in med grejer, stänga dörren, nerför trappor, öppna porten, hämta grejer och så hela visa igen. Och igen. Och igen. Känner ni igen detta? Haha..

Rummet är jättemysigt nu! :)

Dumma ångest kom förbi på fika (jaa, vi börjar ju bli rätt tajta...) nu när jag skulle lägga mig, i ett numera inte lika möblerat sovrum à la Märta. Hrm..

Blev avslutning på restaurang efter allt slit. Familjen var på topp.. Vi får liksom till det ibland.. Haha.. Roligaste var när mor fick världens törst.

mor: JAG VILL HA MER DRICKA!
lillebror och jag tittar på varandra, lite småchockade över vad som kom, helt sådär bara. Innan jag hunnit reagerat dricker hon ur mitt glas.
jag: Nej, men visst. Varsågod.
mor: Men jag var akut törstig!

Har varit en helmysig dag med,främst mor min men självklart även med bror och far.

Hoppas ni har haft en mysig fredag!

Kram, kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0