hanna är en panna?

Phuu... Kroppen är rätt trött nu. Känns skönt :) Längesen jag tränade på riktigt. Blev löpning, hopprep*3 samt lite mage och rygg. Satan i gatan vad jag ska träna min rygg, helt sjuukt svag i den...

På gymmet kom vi på ett citat från i går som jag bara måste skriva ned.. Såå, till att börja med. Frida är värmlänning och jag är nästan säker på att hon pratar bredare värmländska nu än hon gjort tidigare lr såhar jag tappat en massa hjärnceller.. Iaf så berättade hon en story om när hon var liten och var på sjukhuset. De skulle ta blodprov på henne men det gick inge vidare...

Frida: ... sen stack de i foten men fick inge blod så de stack i hanna..
Jag: PANNAN????
Frida: Neej, hanna..
Jag: Va? (helt oförstående)
Frida: Hahaha.. Handen. Lite mycket norska där kanske..
Därefter följde några minuter av skratt... Ofta man tar blodprov i pannan liksom. Haha..

Nu kommer jag ooosökt att tänka på Bellas 20-års kalas när Sofie frågar om hon får låna mitt rouge. Från att hon sa ordet "rouge" sades det ordet ett par hundra ggr till. Haha.. Skånska är så ruuuwlit! Vill ni kunna säga "rouge" på skånska ska ni läsa noggrant nu (vem vill inte kunna säga det liksom?!)!

- Man börjar med ett litet rullande "r" som liksom börjar långt bak i halsen och sedan följer "ouge" som om man hade fått en groda i halsen. Nej, en padda i halsen. Så, nu kan ni börja öva. Jag är fortfarande helt oduglig på det men hey, skam den som ger sig! :)

Dags att förbereda sig för plugg med Sonja.

Kram på er!

(kul att jag valde att kategorisera detta inlägg som kultur vs. kultur.. Haha..)

Kommentarer
Postat av: Bella

RRRRReåouchhhh!

2008-10-18 @ 18:08:41
Postat av: Marthina

Bella: Nästan.. Bra försök, verkligen men mer padda. haha :)

2008-10-18 @ 22:49:02
URL: http://marthinaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0