Kul, kul

Söndag. Bakfull. Den-obligatoriska-pizzan-pizzan uppkäkad. Tv:n på. Datorn i knät. Osminkad. Mjukisar. Helt enkelt den där underbara dagen man helst bara vill ska gå fort som tusan så man blir människa igen :)

Men det var kul i går. Jättemys hos Bella med middag, tårta och härliga människor. Reunion all over - Paris-tjejerna, gamla klasskompisar samt ännu äldre klasskompisar.

Bella, Bella, Sofie och jag står i köket och snicksnackar.
Bella1: Snygg klocka!
Jag: Tack. 5 euro i Paris.
Sofie: Visst är det billigt i Paris?! Mmm...
Därefter följde några minuters garv plus härmande av Sofie. Lr aa, hela bussresan in till stan härmade vi henne. Så kul att hon svarade på sin egen fråga. Haha..

Jag och Camilla sprang, nej förlåt joggade (internt), genom halva stan. Detta pga. en "Varning för explosion"- kissblåsa. Jobbigt, jobbigt :)

Sedan var det dance all night long.

Just ja, nattmat blev det hemma här. Har nog aldrig haft så kul när jag käkat nattmat/ fyllekäk. Min kära sthlmsvän såg till att det blev kul. Haha.. Hon är lite konstig men som jag gillar't! :) Mamma trodde vi satt och grät i köket när vi i själva verket försökte kväva skratten i respekt mot den sovande familjen. Haha..

För övrigt är det skitjobbigt att umgås med Camilla. Enligt henne pratar jag norrländska, har mer dialekt än Bella som bor 2 km söder om mig, jaaa! Plus att hon märker mina ord hela tiden. Sa att jag tyckte jag pratade rikssvenska och fick ett garv som svar. Tack kompis, tack! :) Här säger man ju att "man åker fram" när man åker till centrum - ngt hon tyckte var skitkonstigt och vid närmare eftertanke kunde jag inte annat än hålla med kvinnan. Läs mitt fina exempel nedan - visst är det nog lite weird att säga så?!

pers1: Var ska du?
pers2: Jag ska fram och handla.
Tio minuter senare...
pers1: Är du på väg hem nu?
pers2: Nej, jag är fortfarande framme.

Blir ingen yoga i dag. Lite för bakis samt att plugg måste göras.

Nu ni.. Bror och pappa åkte nyss in med mina sista (var inte så lite heller...) grejer till stan. Valde att sova hemma en natt till. Varför har jag ingen aning om. Skulle ju tjäna rätt mkt pluggtid i morgon genom att sova där. Men men :)

Kommentarer
Postat av: julia

haha åka fram och handla? det har jag aldrig hört, och jag bor ju ändå i heby!

2008-10-06 @ 17:57:28
URL: http://nettansfavvis.blogg.se/
Postat av: Marthina

julia: Men ni säger ju åka ner på Heby?! Typ samma sak.. Iofs åker ju ni neråt också men ändå...

2008-10-06 @ 22:31:23
URL: http://marthinaas.blogg.se/
Postat av: Bella

Sofie fick verkligen till det, mmm!

2008-10-14 @ 19:39:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0