blond, blond och ännu mer blond

Sedan jag kom hem från Frankrike har jag ju tvingats haft internetsladd i datorn. I min brors rum. Detta då min dator och det trådlösa internet vägrade samarbeta. Min kära bigbrother lekte datanisse x antal ggr men lyckades aldrig lista ut vad det var för fel. XY bad mig ringa en här i trakten som kan datorer, lekte feg tjej -08 och drog ut på samtalet i typ två månader.

Nu i kväll ringde jag helt hipp som happ till karln. Vårat samtal var följande:

jag: Hej.
han: Hej.
jag: (Förklarar problemet...) blablabla...
han: Ehh kan du ta det en gång till
jag: blablablabla...
han: Det första du kan testa är att trycka på "antenn"-knappen uppe i hörnet och precis nedanför skärmen. Ofta kan man råka komma åt den och stänga av den automatiska sökningen efter internet.
jag: Okej...

Et voila! Nu sitter jag i vardagsrummet. Utan sladd. Med internet.

Kände mig grymt blond när vi avslutade samtalet, det kan jag tala om. Alltså, en fnuttig jäkla knapp bredvid påslagningsknappen..

Hej datakurs! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0