Han + hon = sant?

I dag har vi lekt familjen naturmänniskor. Mammsen, pappsen, jag och Harry boy åkte på hundkurs i skogen. Lade spår och grilla korv. Var helmys (förutom att jag hade klätt på mig för tunt). Var där i fyra timmar.

Nu har jag precis kommit hem efter att ha hämtat lillebror vid bussen. Han har sovit hos en tjej i natt. De hade sovit i samma säng också. Gissa om jag ångrade att jag hade ställt frågan. Usch, att vara storasyster är inte lätt! Inte alls.. Hehe..

Det roligaste lr värsta, beror på hur man ser det, var att genbärarna väntade på att han skulle ringa under hundkursen ut i fall han skulle komma med bussen. Jag kläckte ur mig att jag kunde ringa och höra. XX svarade att jag inte alls skulle ringa. Hennes blick sa mer än tusen ord. På två röda hade jag ringt ungen och han svarar genom att skratta. Jäkla unge. Han var hemma hos denna tjej. NO offence mot henne, bara det att min lillebror är precis just det. Liten. Han ska sova i sin säng. Själv. Och därmed basta! Inte ens XX vill berätta för mig att han är hos en tjej... Har man brytt sig för mycket då?! :)

Jag tycker det är smått jobbigt att ha en lillebror för stunden. Han liksom håller på och är jobbig. Nu är han hemma iaf så nu ska jag berätta ett och annat om livet för honom. Är inte lätt att vara så ung som han är, i dagens samhälle.

Dags att leka skogshuggare. XY behöver min hjälp. Ni förstår, jag kan sånt där med skog. Det är min grej.

Hard work, work!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0