hit och dit och åt alla håll

Mitt pepp håller fortfarande i sig. Väntar på att få äta middag så jag kan sätta mig ned med böckerna ett tag. Detta trots grammatiklektionen i dag. Alltså, ibland känner jag såhär... Fuckade jävla frassemän som vill vara så präktiga och fina. Snacka på så ordnar det sig. Nedrans mjuka resp. hårda vokaler, accent hit och accent dit, ir-verb och allt annat som gör det megasvårt att lära sig er grammatik. Suck på er. För er som inte kan franska kan jag säga att det är undantag hir och undantag dit. Man kan nästan aldrig utgå från en grundregel... Nej, nog snackat om det där. Bara till att lära sig.

Nu vankas det middag...

Kram, kram..

Kommentarer
Postat av: Emelie

Kommer ihåg att på mina franskalektioner för några år sen gick min kompis alltid under mottot "Det finns alltid undantag".

Läste inte så mycket grammatik, men det jag läste innehöll som sagt bara undantag. ;P

Lycka till iaf! ;D

2008-09-10 @ 17:00:55
URL: http://eemmelie.blogg.se/
Postat av: Marthina

Emelie: Thanks, du förstår mig :) Och tack, tack å åter tack, detta ska gå :) Med lr utan undantag! Hehe..

2008-09-10 @ 17:53:53
URL: http://marthinaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0