Sleepy, sleepy

Usch, läggdags sen en halvtimme tillbaka, minst! Pluggade dock precis klart. Grammatik, grammatik och så lite mer grammatik. Fasen, är så kul när man har tid att sätta sig in i det (ngt jag inte hade tid med i dag). Det är det man måste om man ska förstå det hela. När man ska ha tenta på hela alltihopa måste man förstå också. Inte bara kunna göra. Tant pis...

Fasen, borde verkligen bara skriva kram godnatt och sen gå och lägga mig. Behöver verkligen sömn. Det märkte jag i dag i skolan. Satt på föreläsningen kultur och samhälle , längst fram, och under den första timmen hade jag BIG time problem med att hålla mig vaken. Var typ som om själva ögonen skakade i världens minsta skakningar och snabbt. På riktigt så såg jag knappt vad jag skrev. Helt sjukt. Gäspade, hade mig och aaa.. Lyckades hålla mig vaken men det var verkligen på näppen alltså. I pausen sprang jag och köpte kaffe (smusslade ned en sockerbit också...) och vips hade jag energi. Tacka gudarna för det!

Det understrykna uttrycket, på näppen, skriver/ säger ni också så? När jag var i Paris hade vi diskussioner om detta fenomen. Bella säger nämligen på nypen och jag undrar vem av oss som har "fel"?! Hjälp mig, please!

Nu är det marsch i säng som gäller.

Sleep tight fellows!

Kommentarer
Postat av: Camilla

hahaha "på näppen/nypen"? det har jag aaaaaldrig hört ens!! vad roligt :) förstår vad du menar i det här sammanhanget, men jag skulle säga "på håret". nåt ni också säger?

2008-09-24 @ 08:47:00
Postat av: ajni

NÄPPEN ÄR DET JUUU!

2008-09-24 @ 11:15:32
Postat av: julia

jag säger "på håret"!! =)

2008-09-24 @ 12:46:36
URL: http://nettansfavvis.blogg.se/
Postat av: Marthina

Camilla, julia: Ert lilla uttryck har jag nog hört men näee...



ajni: Keep it up, girl! :) Luncha snart?

2008-09-24 @ 16:44:29
URL: http://marthinaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0