Kultur vs. kultur (version: Sweden)

Kaos, kaos, kaos.. Så känns mitt liv just nu. Det är anledningen till varför det har varit tyst i två dagar. Kommer snart ha fått tredje gradens brännskador.. I hjärnan. Detta kommer att leda till att jag blir en svartskalle. Interesting!

Annars så pressade jag mig ur sängen imorse klockan typ halv sex. Detta för att vara en disciplinerad student. Missade förra uttals-föreläsningen så jag bestämde att köra dubbelt upp för att hinna med. Så, jag satt mellan 8-12 och härmade en röst i ett par hörlurar. Om jag inte hade varit vid mina sinnesfulla bruk hade jag nog sett till att huvudet ramlade av på något sätt. Poor head, it was exhausted! Men nu är jag iaf ikapp alla andra :) Hipp hipp hurra!

En annan sak som hände i dag. En tragisk sak. Jag stötte ihop med en kulturkrock. I Uppsala! Hallå liksom.. This is the story about my cultureaccident (sa jag att jag har engelskt påbrå?! :P) :
Det var en gång en tjej på ca 20 jordsnurr. Hon satt i bussen, på väg hem från skolan när hon plötsligt får syn på en ung, mycket ung tjej på trottoaren. Man kan kalla henne flicka till och med. Det går en rysning genom Märtans ryggrad. Hon tänker "Hur kan en sådan liten flicka gå själv genom stan?!" Flickan hade precis slutat skolan för dagen. Märtan såg flera barn som gick över vägen, gick på trottoaren, väntade på stadsbussarna bredvid en massa vuxna människor. Barnen var väl i runda slängar 9 år. "Måtte de vara försiktiga!"

Ungefär så fick jag en kulturkrock. Här hemma i bynn går vissa småbarn hem, även om de flesta åker buss eller får skjuts av föräldrar/mor- och farföräldrar, men här är det ju så litet. Är det inte lite småläskigt att ungar på typ 9 år går genom stan själva efter skolan eller att de står och väntar på stadsbussarna helt själva?? Är det jag som börjar bli gammal lr har jag rätt? Är det kanske såhär det går till i större städer?

Lantisen Märta, that's me! :)

Om man kanske skulle ta och fortsätta läsandet av Maigret et l'indicateur kanske. Ska ju vara utläst i morgon. Känns som om det blir tidig ringning för mig i mårn. Som tur är börjar jag inte förrän två så jag har tid att läsa på förmiddagen. Thank you!

Just det, fortfarande kameralöst liv här hos mig men jag ska bjuda er på något riktigt, riktigt roligt :)



Kul va? :)

Love it!

God natt allesammans!


Kommentarer
Postat av: Ajnoo

what's up with you baby? blir ju lite worried nu ju! hur gåre med the appartments? haha märks det att jag pluggar engelska i höst eller? :P puss!

2008-09-18 @ 15:49:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0