Yoga

I dag var jag och genbärare XX på vår första yogalektion någonsin...

Jag visste innan att jag var jättestel men inte trodde jag att det var så här illa. Undrar vilken ålder min kropp har. Man kan väl mäta sånt där? Jag tippar på att det lätt är 70+. Hello oldie! :) Nej, dags att börja pina sig med stretching.. Det är just precis vad det är. En pina. Usch.. Jaja, bit ihop och sjuttiorynkorna slätas ut och allt blir lent och slätt igen :D

Först tyckte jag inte alls att det verkade vara min grej men sen kom jag på att det nog var för att detta var något nytt för mig. Jag har alltid pysslat med fotboll, gym osv. Nu skulle man stå stilla och andas i stort sett.. Ja, ni hör ju vilken skillnad.

For the record, man blir varm i kroppen. Trodde inte alls att man skulle bli varm, i uppvärmningsvarm. Fasen, yoga är ju verkligen träning. Det insåg jag! Benen kändes nästan lite géle-iga när man gick därifrån, och jag andades i stort sett. Come on! Hehe..

Nu ska vi köra 8 ggr och sen är det jag som tar OS-medalj i gymnastik 2012, utan tvekan!

Har du testat yoga? I fall svaret är ja, vad tyckte/tycker du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0