Direktrapport från Tignes

Hur ska man kunna få med 1½ vecka i Alperna i ett enda inlägg. En hård nöt att knäcka du. I'll do my best! Vi kan ju alltid börja med den underbara bussresan ner hit. 24 timmar i en buss. Att sova i så gott som 90 grader är inte tiptop. Men vad gjorde dem sömnlösa timmarna när man fick ett gäng snötäckta berg framför pupillerna?! Hallå livet liksom!

"TIGNES" skylten syntes och sen var vi framme vid vårt bajsbruna hotell som första veckan köttade på med kyla. Jäklar så kyligt det var! Nu har vi dock värme överallt, förutom vid min arbetsplats. Receptionen. Chilly chilly. Första veckan köttade jag och en annan tjej på med fest två dagar i rad. Eller var det tre? Grymt kul och inte speciellt mycket Marthina. Haha.. Vodka pomme all over säger jag bara :) Skulle kunna skriva hur mkt som helst men tror inte så många utanför dem här bajsbruna väggarna förstår det roliga... Ex. Chiquitita!!! Haha, grymt kul :) På tal om sånt så kan jag lugna er alla med att säga att mina fina kollegor, som man säger, är grymma! Team Tignes you know!

Uppstartsveckan var inte lika dryg som den på Korsika. Mest telefonsamtal, så där lagom jobbigt ni vet. Well well, vad ska jag nu skriva.. Kanske lite om bergen? Vad finns det att säga?! Eehhh.. Jag var kind of livrädd för att kötta bräda i alperna innan jag kom hit men hallå du! Älskar det. Och trots att jag inte stått på plankan på 5-6 år var jag inte så pjåkig som jag trodde. Inte så mycket svenskhet att skriva så men ;) Tack vare alla barrundor har man ju skaffat sig "mates" som vi kallar det på engelska. Sånt snack här på hotellet... Dessa mates är pretty trevliga. Har bl.a lånat två brädor so far. Life is good, yaao!

Orkar inte skriva mer nu.. Skoja inte att Marthina är en trött människa. Djiiises. Tidiga morgonar, sena kvällar. Tisdagen bestod av jobb på förmiddagen och sen hade jag inget att göra på kvällen så jag hoppade in och praktiserade i baren. Ledig i går och då var det praktikdag två. När vi hade stängt vid ett i går hängde jag med ut. Inte riktigt vad jag kände för egentligen men hey, ingen tid får gå till spillo :) Träffade trevligt folk på Jack's bar innan det blev ytterst lite sömn.. Upp. Långfillsingarna på. Langleykläderna på. Snabbmejken på. Snabbfrulle i magen... och sen slösurf. Min dag än så länge.

Siesta om 30 minuter och då är det siesta BIG time. Japp, moder min, nu är det säsong igen och då ingår siesta! Back in da business :)

- 16 i dag. Sol. Om ni ville veta alltså...

Ciao ciao.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0