God jul!

I dag är det en av årets allra största dagar för oss gamla svennisar. Klokan tolv i natt skreks det "God Jul" i baren. De två små britterna som befann sig i barområdet rörde inte en min. Kanske de inte förstod?! Inte ens när jag kläckte den engelska frasen "Merry Christmas" liksom. Är det bara vi gamla blekisar som firar den 24:e? Vill inte ens räkna efter hur många ggr jag har sagt God Jul i dag. Inte heller räkna efter hur många ggr jag har sagt och inte riktigt förstått innebörden av mina ord. Lite plastpynt i repan gjorde inte susen tyvärr.. Vart tog julgranen vägen? Pepparkakorna? Knäcken? Tomtens julverkstad?

Nyss pratat med halva släkten i telefonen och halva Märtan önskar att hon var där medan den andra hälften är så otroligt lycklig över att få vara här i alperna med underbara människor. Dock känns det så där att det är kallare hemma än det är här. Något som blivit fel på vägen, jao!

Jobb mellan 15.30 - 19.00 i dag. Låt mig tippa på att jag kanske slutar nio? Ska lägga in nästa veckas britter i datasystemet. Blir mer och mer pussligt för varje gång då vi nästa vecka har fulla hus. Hur som helst är ledighet inget supertrevligt då det inte finns något att göra medan alla andra jobbar. Såå.. In med britterna i datorn för sen är det jäklar i mig Team Tignes julmiddag. Hello meatballs. Hello potäter. Hello Christmas! Förhoppningsvis :)

I morse stack jag och Sophie i väg upp i liften för att kötta några svängar. Hej du vad det blåste på högre höjder. Lift nummer två och rätt in i stormen. Skoja inte om att vi knappt kunde stå upp. Snön piskade oss i fejjorna. Innan vi blåste bort körde vi en höger, vänster och så var blåsten borta... Första gången på hela veckan som jag log efter åkningen. Say good bye to the bitterness ;)

Nej, nu fick helt plötsligt en annan viktig uppgift. Min chef kom med en liten klappis. En marsipan clown (vet inte hur frassemännen ser på tomtar och sånt men vem bryr sig när det handlar om marsipan?) så nu ska vi mysa med lite marsipan och brittiska efternamn... Mums! :)

God jul på er alla där hemma. Saknar er väldigt mycket.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0