Filminspelningen

Klockan är sent. Riktigt sent. Eller riktigt tidigt. Beror på hur man ser på saken :) Sitter i min säng. Nyborrade gaddar, the black eyes are gone och hela rummet lyses upp av ljusstaken i fönstret... Vilken inledning på inlägget va?! Hoola balooh! (okej, nu är taklampan tänd också. Chansade ju på tangentbordet...)

Tvingar mig att vara uppe så länge jag kan. Måste vara trött i mårn kväll, ska ju liksom åka från hemmet kanske cirka runt en 05.15 på fredag. Fy fan...

"Tyvärr, likhuset ligger ditåt"

- Nej nej, jag ska med tåget och är livs levande!
"Hoojjj, kunde man inte tro vid första anblicken du"

Detta var alltså min och konduktörens konversation... Men vi diggar det, visst då?!

Skit samma.. Jag har ju gjort feting grejen i dag. Filminspelningen.. Jäfla coolt vettö! :)

Började med att jag inte hittade till GUC. Ringde hit och dit och hittade till sist. Byter om till bröllopsklänning (som inte gick i hop i ryggen) och sedan.... bröllopskort. Haha.. (bakom kulisserna-snackis: bror satt bakom och höll i hop klänningen) Därefter fick Anders (min underbara motspelare) trä på ringen på det berömda fingret ca 10 ggr. Vet ni hur svårt det är?! Man måste fan öva innan man gifter sig på riktigt. Förstå hur nervös man är på sitt riktiga bröllop. Vi stog och diskuterade hur man skulle göra kan jag säga. Ett tips från mig till er! :) Sedan mina vänner.. Sedan.. Filmkyssen. Haha.. You may kiss the bride-moment.. En kamera i nyllet och olika order om positioner och så vidare och sen.. Ett par kyssar. Hi hi.. Var inte så farligt, lite som att leka ryska posten i femman när man bara gjorde't :) Men han ska ha högt betyg, min make, det ska han..

I med lite käk i magkanalen. Kötta in allt i bilen. Tågstationen nästa. Vinter hade det hunnit bli också. Väntan på tåg. Anders filmades först när han gick längs med perrongen. Sedan min tur. Då kommer en gubbe och snackar i telefon och ba:

Jaa, det är en proffsig filminspelning här och oj, här står världens snyggaste Hollywoodskådespelerska. Ursäkta, är det en reklamfilm?


Märta, the actress, svarar:
Nej, det är privat. Eller dem går i skolan...

Gubben svarar tillbaka:
Jaha, prao.

Ofta man gör en film på prao?! Sedan skulle vi två krocka mitt i all vår hinna-med-tåget-stress. Första tagningen krockade vi BIG time. Feta hockeytacklingen! Misslyckat med andra.. Krockade ett par tio ggr innan vi var färdiga. Var tvungna att vänta på ett nytt tåg där emellan också.. Folk satt och kollade i tågen. Men inga autografer. Well hello?! Hade nog inte kunna skriva mina initialer ens för jeevlar i min själ så jag frös!

Hem till Anders för sista scenen. Upp med lampor. Rikta ljus. Anderfs ner i sängen. Jag ner i sängen. På med filt. Sedan skulle vi ligga och mysa à la perfekta paret. Lite av en "Hej älskling. Tog precis en kaffe och skulle läsa en bok men här ligger du så jag lägger mig bredvid dig så kan vi diskutera hur dagen har varit och titta djupt in i varandras ögon så man kan tro att vi käkat kärleks-glosoppa" Samtidigt som två personer står bredvid sängen och kollar ljus och en filmar. Liiite svårt att vara avslappnad kan jag berätta :)

Min allra första skådespelarinsats. Slutsats: Grymt kul men mycket svårare än man tror. Svårt att slappna av. Bilder finns och så fort jag får dem av bror lägger jag upp dem. Stort tacl till Tompo!, my own bro, Emanuel och Anders!




"Vigselringen" :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0