God jul - den engelska varianten

Juldag nummer två. Klockan är åtta och "Merry Christmas" bara spottas ut ur mun på mig. Vad internationell julen råkade bli så här år 2009. Britterna kilar förbi här i repan mot den faaabulösa frullen. Leendes och glada. De är dem iofs varje dag men någon millimeter extra på smilbanden är det nog i dag :) Tur att dem är glada iaf för lilla Märtan är inte mega kaxig i dag. Trött och eländig. Okej, bort med eländig. Trött. Men hallå, mysig julmiddag i går. Köttbullarna var lika goda som alltid.. Usma bin Ladin à la tomte hälsade på med sitt härligt basiga ho-ho. Julklappsutdelning. Jag fick en big size penna à la Adam. Korsikagänget förstår vad jag menar :) Några andra klappar som delades ut var fågelfröbollar, stjärtlappar, smällare, färgpennor osv. Vad mer får man för 3 euro vilket var vår budget?! :)

I dag har man annars en ganska lång dag i sitt lilla bo. 7.30 - 11.30 och sedan 15.00 - 22.00. Nästa veckas britter ligger redan i datorn. Det jag vet ska göras i dag är att gå till posten (stängt i dag tro?), kila till liftkortsbolaget med några funderingar, rumsbetalningar, hämta en lr två kaffe åt Svennebananen (brukar bli så...), säga "Merry Christmas" hela dagen, gå 2,5 steg för att hämta/ hänga upp nycklar, kanske faxa något? Jaaa, verkar bli en hel del viktiga saker i dag. Ehh... :)

Nu ska jag försöka lirka lite med bossen här för att försöka få smita in och ta en power frulle. Märtan var trött i morse men magen har nu sagt sitt. Hmm, här kommer han.. Wish me luck :)

Dagens status: MYCKET snöande, -11 grader?
Marthinas dagsstatus: Siestan kommer att spenderas med en riktig siesta lr film. Lovely!

Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0