Sommar'n är i byn!

Onsdag. Min första riktiga lediga dag sen jag kom hit. De andra gångerna har jag hoppat in i baren. Lite sovis i morse, frulle och sen en låångsam väg ut till backen. Segt värre. Jag och de två underbara pullorna Sanna och CB köttade ut. Val d'Isère sidan för första gången. Tror det kan vara riktigt kul att åka där alltså.. Ett jäkla "tror" mitt i allt bara pga (mkt fult ord) sommartemperatur och dimma. Allt är som vanligt här i alperna kan man säga. Den där Gud kan ta sig nånstans. Så får man kanske inte skriva men han och jag har extrema kommunikationsproblem just nu...

Såå... I förrgår (måndag) kilade jag och CB över till Val Claret för lite middagsdejt. "La Pignatta" bjöd på gryyyym pasta. Förjäkla gott du! In på "Couloir" för en liten öl. Tänkte vi. Hallå du der! Det blev en andra öl. En shot. En vodka pomme. En carambarshot. En drink. Jaa... Vi lämnar det där. En snabb sväng till "Alpacha" och sen "Loop" innan lilla Märtan skuttade hem på vääldigt runda fötter. Kul hade vi iaf i Clarran där vi bl.a träffade Fabrice.

I går vare på't igen. Lr jaa.. Långsamt, långsamt övertalades jag innan jackan åkte på. Blev en lugn kväll vilket jag inte tackade nej till. Hey, en av Calles kompisar som är här jobbade på nappe förra sommaren. Vi hade bott i samma rum. Vad är oddsen liksom?! Coolt. Kul att träffa en av alla man fick höra historier om i somras också :)

Nej, nu ska jag ta och hoppa ur mitt aromfyllda underställ, ta en liten dusch och sen kika in hos Malin. Hoppas Sanna slipper jobba i kväll så hon, jag och CB kan kötta lite skriller nere på sjön. Sounds good, jao!

Snart söndag också. Stor dag :)

Ciao ciao!

Kommentarer
Postat av: faster

Grattis på födelsedagen önskar vi i norrland

2010-01-03 @ 10:57:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0