Anställningsintervjun!

Onsdag i dag då. Dagen D även kallat. I dag var det dagen då jag grillades. Nej, var inte så farligt faktiskt. Anställningsintervju med tre personer var det. Övade en massa i går kväll samt i förmiddags. Hade intervju med mig själv när jag var ute och gick med Harry i dag, hehe.. Tydligen hjälpte det eftersom det kändes bra när jag satt där. Och jag är inte den som säger sånt bara sådär...
Intervjun höll på ca. 40 minuter och direkt efteråt ringde min handläggare och frågade hur det hade gått. Det var ju hon som tyckte jag skulle söka jobbet från början.. Hon hade även frågat chefen (en av de som intervjuade mig) hur det hade gått för mig och de var nöjda med mig :) Men ta det lilla lugna nu, Märtan.. Det är jag plus tre till som kämpar för tjänsten, så vitt jag vet.. Men jag är hoppfull :)

Tjänsten jag sökte var iaf att bli coach på arbetsförmedlingen. En nystartad tjänst pga. lågkonjunkturen lr något sånt :) I jobbet ingår att coacha max tjugo personer åt gången till ett nytt jobb lr en annan lösning. Vidare ska man besöka arbetsgivare inom kommunens(?) gränser... Det där var väldigt kort men är ungefär vad tjänsten går ut på.. Låter lovely i mina öron!

Eftermiddagen spenderades sedan hos mina kusiner. Kul, kul :) Fick en ljuslykta av minstingen, sötnöten själv.. Ska hänga upp lyktan i mitt fönster! När man har varit au-pair lär man sig se det där fina i presenter från de små. Hehe, låter kanske lite hemskt men det är sant :) Innan middagen åkte jag och min underbara storkusin, lr vad man ska kalla na, och fikade i Sala. Mys, mys..


Ser ut som om jag ska le ihjäl mig men lägg inte märke till det är ni snälla :)
Fin lykta va?!


Kommentarer
Postat av: Kim G (eriks tjej)

Kul att jag har hittat din blogg. och vilka gulliga ungar du har hittat=)

2009-02-25 @ 20:33:08
Postat av: Nathalie

Ha, jag har ofta funderat på hur det går till när arbetsförmedlingen söker folk.. Kul att du skrev om det. Låter som en rolig tjänst :) Skönt att höra att positivt om dom och att det tänks i nya banor..

2009-02-25 @ 20:57:00
URL: http://www.nolow.se
Postat av: Marthina

Kim G: Ja men vad kul att du har hittat hit :) Ja, dem är väl för söta! Sötnötar!



Nathalie: Ja, kändes lite halvudda att åka på intervju där men :)

2009-02-25 @ 22:15:18
URL: http://marthinaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0