det går...

Har precis kommit hem efter en timmes promenad. Förutom att min haka mer lr mindre frös bort så var det jätteskönt. Med Kanye i öronen kan inget vara fel.. Nu är det stretch och sen hejdundrade frulle som väntar. Ägg klingar fint :)

Och gårdagens träning. Onsdag betyder löpning. Och i går var det tydligen distans på schemat. Inte min kopp te direkt. Det är så psykiskt jobbigt när man inte har konditionen! Man vet ju inte hur mycket man har att ge.. Dock kände jag när vi hade sprungit 1/3 att jag var tvungen att sänka tempot. Jag har lärt mig att det är bättre att lägga sig på en nivå och springa hela tiden än att springa snabbt/ gå/ springa snabbt etc.. Och jäklar så många ggr jag var nära att börja gå.. Men icke! Jag och en annan tjej höll samma tempo och hon började gå flera ggr. Pushade på henne och vi kämpade på ihop. När vi sedan var framme tackade hon mig för att jag hade pushat henne. Tror ni jag kände ett skutt inom mig då eller?!
                Jag lärde mig att hålla jämnt tempo i stället för att springa/ gå/ springa i trean. Projektarbetet var att åka Tjejvasan och jag hade världens bästa handledare. Hon fick mig att inse så mycket saker om träning och allt runt omkring. Att jag lyckades kämpa mig igenom hela löpningen i går + att få en annan att kämpa in i mål kändes så bra efteråt. Så bra. Jag har dessutom inte sprungit ca. 35-40 min sen jag vet inte när...

Men snart springer jag en hel fotbollsmatch utan problem :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0