Next up: fjällen?!

Nu börjar jag gråta.

Står i köket och kuttar morot och får Dumbo-öron då pappa ringer lillebror och frågar om han har några planer för sportlovet. Helt från ingenstans var jag bombsäker på att mams och paps planerade en fjällen-tripp. Jag lovar, jag hade redan börjat planera vad jag skulle packa, börjat tjata på min brors kompis ang. ett par termobrallor som jag FICK av bror men som han en vecka senare sålde till sin kompis, bara för att han kom på att han kunde ju tjäna lite kosing på brallorna. Så helt plötsligt hade han sålt dem, men de är fortfarande mina för jag FICK dem - är liksom inte mitt fel att han inte tänkte med hjärnan från början.. Iaf, jag hade redan börjat lägga brädan i takboxen och så gott som redan satt mig tillrätta i bilen...

Jaa, då hör jag att de kollar datum för halkbanan. Tror ni min värld rasade samman eller?! Var tog våran fjällresa vägen? Hade jag planerat min packning helt i onödan? Är det redan körkorts-ålder för bror, han fyllde ju 11 förra året väl?

Men min största fråga är... Varifrån kom idén om att vi skulle till fjällen???

Livet får väl gå vidare här i byn i sin gamla sedvanliga lunk då...

Men moroten jag kuttade var god :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0