pensionär nästa

På en ICA-butik någonstans i Sverige.

tjej1 plockar lösgodis..

tjej1: asså det är pensionärsvarning på mina godisval!

Precis i det ögonblicket ser tjej1 att det står en äldre kvinna som också plockar godis. Tjej1 tar sedan en ny godissort när tjej2 kläcker den andra grodan.

tjej2: men nu när du tar den där är det ju verkligen pensionärsvarning!

Tjej1 kväver sitt skratt mer än någonsin tidigare och tjej2 förstår vad som precis har hänt när den äldre kvinnan mer lr mindre utövar sporten diskus med godisspaden. Spaden riktigt susar förbi tjej1 och 2. Nej, inte så farligt var det men hon lade bestämt tillbaka spaden på plats och pinade sedan iväg till kassan.

Kanske ska tillägga att tjej1 och tjej2 skrattade hela vägen till kassan och dessa två tjejer var lilla jag och Bebban.

Så typiskt mig att kläcka ur mig grodor. Iofs vet vi inte om den där kvinnan tog illa upp men ändå :)


Dessa ger pensionärsvarning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0