premiären tydde på vilsen märta!

Då är klockan tio snart då. Sängen ska bli minst lika skön i dag som den har varit både fredag och lördag. Snart har jag energi efter fotbollen också, inte bara under träning :)

I dag var det dock träningsmatch mot Sala i stället för träning. Jäkla chock jag fick när jag satte på mig matchstället - påskkyckling, ja visst! :) Kändes lite småfel att sätta på mig deras ställ. Man har ju varit motståndare alla år. Man har ju sett på de där ställen med onda ögat två ggr om året då vi mötts på planen! Haha.. Inte kändes det mer okej när vi började värma upp heller.. Sprang ju och värmde upp med helt fel lag kändes det som. Bortalaget. Att jag råkade ropa "Kom igen bl.." och "Kom igen blå..." tydde på att jag kände mig lite vilse :) Hehe.. Får helt enkelt inte ropa lagets färger förrän jag och det gula stället är ett tillsammans :) Att ropa "Kom igen haifen" kunde jag bara inte ropa. Gick inte. Om jag hade ropat det hade det känts som att jag ville heja på bortalaget. Ge mig någon månad och jag är inbiten haif:are! :D

Vi körde fyra matcher à 20 minuter men man spelade tre utav dem. De första två gick väl inte helt åt fanders... Men sista, sprang jag ens? Hur som haver, jag har alltså spelat min första match med mitt nya lag. Även om det kändes lite halvt weird så var det skitkul på samma gång. Like it, like it!

När jag åkte hem satte jag farthållaren på 80, kände för att vara en förträfflig trafikant. Kändes som om jag hade kunnat sprungit baklänges samtidigt som jag stickade lovika-vantar och ändå hållt jämn takt med bilen. Såå segt! Men duktig medtrafikant var jag iaf :)

Hoppas ni har haft en bra helg...

Ciao.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0