Alperna VS. Paris

Ringde Bella precis. My dear friend som jobbar i Alperna nu för tiden. Liiiite sugen man blev på Alperna då. Speciellt när hon tjöötade på mig att komma också.. Har ju varit lite otaggad på Paris några veckor nu. Hoppas att jag får suget tillbaka när Julia och jag är där. Men iaf... Alperna är Alperna :)

Det roligaste med samtalet var skvallret :) Och jaaa.. De tre vännerna och Jerry sammanfattade vi det lite som :) För att inte avslöja allt om Bellas liv kan jag dra en parallell ur mitt eget:

En gång på krogen in da Uppsala town skakade jag och en kompis rumpmuskulatur när en kille började flirta. Vi dansade alla tillsammans ett tag innan jag och min kompis (tror fasen det var Mimmie) skulle gå till bussen. Säger hej då och han frågar vad jag heter. "Jag heter Marthina. Vad heter du?" Då svarar karln att "Jag heter Ronny" . Ja, jag blev aningens chockad. Vart tog namn som Niklas, Mattias, Alexander etc. vägen???

Det är inget fel på att heta Ronny, inte alls.. Bara lite ovanligt när man är så pass ung? Samma sak med namnen Torbjörn och Einar.. Jag kan inte sluta le åt det. Dumt av mig, jag vet. Skäms Marthina :)

Bella, visst snurrade jag in namnen snyggt ;)

Haha..

Nu vankas det middag. Och på tal om mat.. Mamie och jag mumsade majskolvar i dag. Inte lite gott du! :) Nu kan grillsäsongen få komma tycker jag!

Kram, kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0