dagens göra

Alldeles strax ska jag och min kompanjon aka. livsnjutaren aka. Harry bege oss mot stan. Vi ska till maj apartemento och packa ihop some stuff. Kommer inte bli kul. Vill inte flytta hem men vad har man för val? Var inte direkt planerat att mina planer om Paris skulle läggas på is vilket i sin tur ledde till att jag nu står utan någonting. Har ingen inkomst alls och då funkar det ju inte att bo i stan med allt vad det kostar.. Hade dessutom lovat bror att han skulle få bo där när jag var i Paris och löften är till för att hållas..

Just det, har nog inte berättat här i bloggen att Paris ligger på is. Ja, inte själva staden utan mina planer :P Det är av olika anledningar vi, jag och min familj, kom fram till det. Just nu passar det inte att jag åker i väg.. Längtar tills det blir av men som sagt, tiden är inte rätt just nu.

Så jaa, om ni vet något place som vill ha en tjej i sina bästa år som kollega så är ni mer än välkomna att hojta till!

Kram.

Kommentarer
Postat av: raisa

joo.. jag tänkte byta familj. Men nu har det gått så lång tid och (väntade med att byta pga jul och besök från sverige) så jag vet inte längre om jag har så stor chans att hitta en familj.

1. har varit här så pass länge att au pairer som har fler månader kvar på sitt visum är attraktivare

2. kommer nog inte hitta en familj nära New York eller i new york.



Även om jag inte är 100% nöjd med min familj så vill jag inte risekara att det blir värre. har ju ett bra schema och relatvit nära new york.

Dessutom har jag alla vänner här.

Så jag stannar nog i min familj.



Jag kom hit i början av september och kommer stanna ett år :)

2009-01-22 @ 23:14:04
URL: http://raisas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0