Märtans 21-års dag

Denna dag har helt gått upp i rök. Uppstigning halv tolv, dusch, telefonsamtal och sen handling vid halv tre. Därefter kunde jag inta dagens frukost. Frulle à la stenhård Gorby's, en macka och MER. Hörde jag slanka linjen någon?! Haha.. Och jag har ännu inte pallat att ta mig an dammtussarna på golvet lr att öppna franskaböckerna. Not good!

I går var det ju ingen vanlig dag. Not at all. Det är bara 3 januari en gång om året! That's important to know.. Det var ju Märtans födelsedag ju! La familia kom in vid halv åtta med sång, frulle och paket. Fick en kamera (Yayyy :D) och ett par trosor som är mucho schöööna! Som bigsister får man ofta kämpa för att få lite kramar av minstingen i familjen - i går kom han fram och önskade mig en bra dag och gav mig en kram. Helt sådär bara!!! Tur att jag inte hade något i munnen för då hade det garanterat blivit Heimlich manöver, helt klart.

Fick sedan världens finaste bukett av svägerskan min - florist, nästa! samt en parfym av dem. Likey! Fick även lite pengar och annat. Får jag fråga en sak, varför i hela friden öser de som gör tårtor på en massa grädde? Grädde är inte spec. underbart i små doser, detta är ju ett berg av grädde!

När man fyller får man bestämma mat och jag kör sedan ett par år tillbaka samma rätt varje år. Bara jag som riktigt tycker om den i familjen. En het köttfärsgryta som man käkar med majs, creme fraiche och nachos. Vi gjorde extra så jag har i stan. Snart ska jag gå och värma middagen min - känner redan nu hur det vattnas i munnen. Det är så jäääääla gott!

Därefter in till stan och pre-party hos mig. Sandra, Sonja, Jossan + en kille i korridoren var här. Fick fina presenter.. Mitt alkoholintag gick rätt så långsamt, vilket kändes riktigt bra och rätt. "Att göra en Marthina" kom Sandra så fint på och syftade på mitt nyår. Gillar dig också, vännen! ;) Dans all night long med tjejerna, en lyckad kväll tycker jag. Lr aa.. tills de där två killarna dök upp på slutet. Blir irriterad bara jag tänker på det! De hade ingenstans att sova och hur många gånger sa jag nej? Tio? Inte mitt problem liksom.. Till slut gav jag med mig.. klockan var väl runt en fem?! Nej, men då hade de ju helt plötsligt både vänner och släkt att sova hos. Fuck you! Jossan sov inte heller kvar så vid sju lämnades jag ensam och kunde äntligen somna.. Därav den sega dagen!

Nu.. Köket och den goda maten. Kan inte hålla mig längre :P

Ciao önskar den numera 21-åriga Marthina! Hi hi :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0