efter bröllopet

Mamma och jag har precis sett en film som hette "Efter bröllopet". Herregud så vi har gråtit. Jag är helt täppt i näsan.. Så som man normalt blir när man verkligen är ledsen över något. Helt otrolig film.. Den sätter i gång tankar om livet och döden. Den hade fått fem av fem möjliga och jag tänker säga samma sak. Allt var bra med den. Skådespelarna, budskap, allt!

Detta är vad filmen handlar om:

”Efter Bröllopet” handlar om Jacob (Mikkelsen) en smånaiv idealist som inte satt sin fot hemma i Danmark på närmare 20 år. Istället har han vigt sitt liv åt att driva ett barnhem för gatubarn i Indien. Men när pengarna börjar sina blir Jacob tvungen att kamma sig och motvilligt flyga till Danmark för att skaka hand med den stenrike och smått excentriske miljardären Jörgen (Rolf Lassgård) som kan tänka sig att donera en fet summa pengar till hans projekt. Väl i Danmark verkar Jörgen inte ha direkt bråttom med affärerna. Trots att alla papper kan var klara på stubinen så säger sig Jörgen vilja ta sig några dagars funderare och bjuder därför in Jacob till sin dotters bröllop för att hålla honom sysselsatt. Jacob som tänker på de stackars små barnen kan bara tacka och bocka. Han anar då inte att detta bröllop kommer förändra hans liv för evigt och riva upp många glömda delar av hans förflutna när dolda sanningar nystas upp.





Kommentarer
Postat av: sandra

den filmen är jätte bra, jag fick ha en hel låda full med papper för att få stopp på tårarna och inte råga på de så fick jag rudolf med röda mulen näsa!

jag var inte vacker ska jag säga dig! ;)

2009-03-07 @ 09:27:23
URL: http://fruforeback.blogspot.com/
Postat av: Marthina

sandra: Hehe.. ja, men så var det typ här också. Bara det att jag lät min hals bli helt genomsur istället.. Hehe.. Helt otrolig film!

2009-03-07 @ 13:04:36
URL: http://marthinaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0