le weekend

Lördagens match. Nervös som ingen annan innan matchen började. Divison 3 skulle vi fightas mot. Tydligen ska inte sånt få stoppa en då vi vann med 2-1. Kändes som världens boost efteråt, dock vet jag inte om ger mig själv godkänt.. Det går inte super underbart nu men samtidigt är det tidigt på säsongen och det var ett tag sen jag stod med dobbarna på plan...

Efter matchen vare hem till Julia som gällde. Party party.. Dock var Marres cappucino (stavas d sådär?) det göttaste på hela kvällen. När jag flyttar igen ska jag skramla ihop till en e(x)spressomaskin. Lätt! Första stopp för kvällen var bowlaget och sen vidare till Kalmars. En annan var ju ganska mobbad ang. mitt söta lilla skratt... Förstår inte, det som är sååå charmerande ;) Sen just ja, hur kan folk tycka att det är så kul att tjejer kissar att de står och tittar genom fönstret och vinkar? Sick kan jag tycka att det är...  Vi var iaf väluppfostrade och vinkade tillbaka :)

Shake shake på Kalmars, träffade Pojan vilket var jättekul och träffade Arrte vilket var väldigt väldigt längesen.. När det sedan var som roligast på stället skulle jag möta upp tre kompisar. Efter en hel del om och men mötte jag en av dem. De andra ville ju inte följa med lr vad det var.. Märtan missade såklart sista bussen och hängde på stationen mellan 4-6 på morgonen. Är inte det allas dröm så säg.. Iaf så hade jag sällskap, mycket snällt. Och när jag satt där lovade jag mig själv att lägga vårjacka och tunna skor på hyllan kvällstid ett tag till. FY FAN, vad jag frös. Kunde knappt gå för att fötterna var bortfrusna. Kvällen/ natten/ morgonen avslutades med fjortishångel. Seriöst, stationen.. Haha.. Jaja, sånt är väl trevligt :)

På bussen då.. Pengarna på mobilen var slut. Tänkte att om jag går hem från bussen så skulle mina fötter få men för livet. Inga tvivel. Frågade chauffören om jag bara kunde få låna hennes snabbt men hon hade tyvärr ingen att tillgå i tjänsten. Up yours sa jag då fast med orden aja, tack iaf. Chansade och plingade på hos bror och ringde till paps som precis hade käkat frulle. Väl hemma kastade jag på mig fleecis, sockor och brallor och låg sedan i fosterställning i sängen fram till elva. När jag vaknade vid tolv hade fötterna äntligen tinat.

Och efter fyra timmars sömn var det tags att tagga till för match. Kände mig astaggad på väg till match men jag har aldrig i hela mitt liv spelat en så rutten match. Misstag som nybörjare gör var precis vad jag gjorde. Skämdes något så fruktansvärt efter matchen. Så hädanefter är det Märtan som tar det lilla lugna kvällen före match!

Gaaah, vad mycket jag har skrivit.. Orkar inte mer nu. Är fortfarande heeelt schliten.. jag och älsklingen har slumrat i soffan hela eftermiddagen... Better start doing something om det här ska gå vägen idag.

Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0