The story about...

Mitt dygn i Uppsala...

Känns som så mycket grejer har hänt det senaste dygnet.. Börjar skriva så får vi se om det är så mkt som jag tror..

I går låg jag hela dagen och kollade på "90210" med Basta. Japp, nu är jag smått fast i den serien..Han fick mig att bli glad iaf :) När vi båda var hungriga begav vi oss mot Willys. Kära Basta valde att bli kind of mongo och jag kände mig som hans personliga assistent. Skoja inte! Sa åt karln att när vi kom in på affären fick han bli normal igen.. Icke sa nicke. Märtan körde på halt-tekniken, för att lägga sig på samma nivå.. Ska få det på film ska ni få se.. Då valde Basta att bli normal. 1 point - Märta.

Går knappt att skriva.. Harry demonsterar genom att ställa sig face-to-face och pipa...

Iaf... Runt sex mötte jag upp min old classmate Petrus. Hur kul var det inte att se den pojken då?! Sist vi verkligen sågs var sista dagen på gymnasiet. Man kan säga att det var på tiden att vi sågs! Satt och snackade till placet stängde vid nio. Då stack han vidare på bio med två av hans friends, som jag först hälsade på.. Hem till lägenheten, däckade i sängen. Men ingen rast och ingen ro.. Hade glömt plånkan hos Basta, så mötte upp Lina och vi gick hem till karln, som själv inte var hemma.. När klockan var runt midnatt kom karln hem igen, jag höll på att dö av pannknak men lindrade det med lite bollspel på Bastas golv.. Vidare hörde Petrus av sig, blidde ingen utgång (som vi så smått hade planer på) men de skulle hem till en av killarna. Jag hängde på. Ett spontant äventyr började..

Jag och Petrus hittade en studsmatta, size mini, som vi testade. Skitkul :) Vi mötte en bil som helt från ingenstans bara gäääsa ut på en gräs/snöplätt, tvärnitade och sen åkte vidare. Psyko. Sen tyckte P:s friend Erik att det var otroligt äventyrligt av oss att cykla på en väg man inte fick cykla på. Haha.. Väl hemma hos Erik (klockan var väl en två?) var det konjak med bittermandel på schemat. Pretty nice faktiskt. Pöjscharna spelade gitarr och sjöng. Mysfaktor: hög. Duktiga var dem också :) När klockan närmade sig fyra tog Erik fram fotbollen... Till slut somnade vi lite överallt i lägenheten..

... Märtan hoppade upp klockan åtta. Traskade mot lägenheten då hon var tvungen att byta plats på bilen om det inte skulle vankas böter.. Trött, gårdagens smink och med gårdagens Lilla My-frilla var jag mäkta glad att det inte var söndag. Ingen walk-of-shame-känsla. Inte för att jag skulle ha haft det ändå men mötande face skulle väl tro något.. Mitt på gatan möter jag en äldre kvinna och lantis som man är ler man lite som i ett hej. Ni vet, på landet hälsar man på alla! Måste vänja mig bort med det. I storstan gör man nog inte så :P Iaf, kvinnan kläcker ur sig "Vilken vacker vårjacka!" Happ, då var dagen gjord kände jag. Bra start liksom :) Jaja, några hundra meter senare blev jag vittne till en cykelolycka.. Så var det med den-dagen-gjord. Cyklisten skadade sig knappt men det var läskigt att se. Gick så sjukt snabbt. Såg hur hon ställde sig på bromsarna och sen ba rätt in i sidan på bilen. Efter ett tag...

.. kom jag äntligen in genom lägenhetsdörren, utan böter :)

Jag kämpar med att bli mer spontan och jag kammade hem rätt många spontanpoäng i får faktiskt. Petrus var lika nöjd han också..

Hmm, kanske inte var värsta dygnet ändå.. Kändes så.. Aja, ni orkade väl knappt läsa allt?! :)

Och precis när jag är klar så har Harry äntligen lugnat ner sig. Bra tajming? Han ligger på köksbordet, säg inget till mami och papi :P

kram, kram

Och just det, ska ta tag i det här med bilder.. Promise!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0