Underbaringarna mina

Åhhh....

Jag dör en smula.

Ringde på mobilen nyss. Okänt nummer. "Aah Marthina". Då är det min älskade Pia som ringer och tackar för presenterna. Lr jaa, det var tre pers som snackade samtidigt. F. försökte få lite ordning på torpet medan Pia och Ostiane mest sket i det. Om jag ska vara ärlig hörde jag inte allt de två små underbaringarna sa men på det stora hela sa dem tack och var glada :) Dock berättde Pia att Ostiane inte tycker om "Cendrillon"/ Askungen. Var Askungen-motiv på ena trosan som hon fick. Haha, ärlighet är det bästa och det visste Pia tydligen :)

Berättade att jag skulle på intervju för jobb på Korsika och F. berättade att det är helt underbart med stort U där. Hennes favoritställe i världen. Helt ma-gni-fique som hon sa :) Nu blev jag ju lite taggad att verkligen kötta på intervjun.. Och mitt i samtalet hör jag Pia i bakgrunden som säger att hon vill åka och hälsa på mig i Sverige.. Tror ni inte jag dog typ världens största smula då eller.. Sedan sa F. att om det inte blir nå Korsika så är det bara att jag kommer så fort jag får pengar.. Yes, indeed!

Och det där med pengar... Är ju lätt som en plätt med att hinka in sånt.. Fick höra igår att det typ är vikariestopp nu för tiden också. Känns som om livet ter sig preeecis som jag vill just nu. Jävla pitt-USA som kraschade hela jävla världsekonomin. Ja, jag är irriterad.

Nu ska jag iaf gå runt resten av dygnet och sakna min underbaringar i Dublin.

Puss.


Spännande att åka dubbeldäckare..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0