att sörja i sörjan

Datorabstinens numero uno! Var längesen jag hade ett sånt här långt uppehåll från datorn.. Inte suttit här sen tolv i dag. Rekord? Njae, men nästan..

Kom inte till ICA förrän vid tre och då var jag väl kanske fortfarande en av de yngsta där men åldrarna var allt från Albin, 2 till Einar, 68. Haha, tyckte det var så kul när en liten unge var helt förtvivlad över att inte få en banan. Tänk när sådana problem var värda att gråta över :) Gick och smålog för mig själv där bland paprikor och bananer..

Well, innan ICA blev det besök hos my frrrrend Sandra. Jääääla mums det var med taco :) Mer sånt åt folket! Saken är den med mig och den där qvinnan. Att "kika förbi" lr ringa "en snabbis" är något som aldrig har och nog aldrig kommer att fungera. Vi liksom fastnar i samtalet :)

Direkt när jag kom hem slängde jag i mig lite näring för att sen öva lite skoknytning. Hänkade på paps och hans mate Hans på promenad. 1h45 var vi ute och traskade.. Nästa gång blire långfillingar, ni vet mitt röda extraskinn :) Min far är så ordvitsig av sig ibland, två vitsar han myntade under promenaden var:

"här går jag på isen och hare glatt" - när vi hamnade på en isfläck
"annars får man gå i sörja och sörja" - diskussion om en väg som var sörjig förra gången de promenerade

Just det, har suttit och slagit in paket också.. I mårn fyller min bebis Hélie ett år. Önskar jag kunde vara där! Var ju sjuk när Ostiane fyllde i januari och sen rann allt bara ut i sanden, så hon får också present. Och.. eftersom minstingarna får presenter måste ju Pia också få något :)


Färgglatt och dant :)
Det gömmer sig pennor, nyckelringar (P&O), trosor, t-shirt, tröja och mjukisbyxor i paketen.

.. och när jag kilade förbi mitt rum möttes jag av den här synen:


Tror det får bli till att röja i rummet på morgondagens schema.. Dock ska jag först jobba i skolan på förmiddagen. Franska är mitt ämne och det ska bli kul kul kul :)

Nu ska jag fortsätta prata lite med Sébastien. Gissa om det är kul att skriva franska igen!

God natt vänner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0