Gud är återuppstånden

Klockan är två och vad har jag åstadkommit i dag? Frulle, ett telefonsamtal och shopping på ICA. Bra där! Gick upp halv tolv.. Det är inte en vidare stolt tjej som skriver, hehe..

På schemat i dag (jo tack, det fick ändras lite pga. min oförutsedda sovmorgon) har vi bakning och middagsgöra. Sen är det liksom kväll... Känner att jag verkligen tar vara på dagarna! Min kära mutter ska ha tupperwareparty ikväll och då ska jag, som är rutten, få stå för att fixa näringsintaget. Vi få la se hur det går...

Lite update om min alkoholnerv och hur den mår. Just för stunden är den avstängd men den lever fortfarande iaf. Köttade på med lite härlig likör43 med mjölk och mousserande muscat i helgen - bara det göttaste liksom :) Märta höll ställningarna då hon inte körde en vanlig Marthina, dvs. inte bli lite vääl rund under fötterna. Kan inte påstå att det var en fest utan dess like direkt. Kul att träffa det gamla folket och prata lite men mer var det väl inte. Lustigt att typ ingen kände igen mig vid första anblicken. Är jag så olik mig??? Lite oförutsedda händelser blidde det men så blir det ibland :)

Söndagen spenderades först i köket i form av städning. Vi hade städ av hela huset i går. Rent och snyggt är det nu lr det ser iaf rent ut :P. Efter en massa tork hit och dit svirade man om till söndagsklädsel och åkte in mot stan. Och nu ska ni få höra..

Jag fucking krockade. Ja men typ. Satt och körde, vi var ett gäng som tydligen skulle mot stan den här söndagen så jag åker efter ett gäng bilar. Det duggar, vindrutetorkarna kämpar och det är mörkt. Normalt sett brukar det inte vara jobbigt att köra i såna förhållanden.. men denna kväll.. Tyckte det var jättejobbigt och varje bil man mötte verkade ha 30 ggr så stora lysen än normalt. Och nej, var knappt full i lördags så kan inte använda det som bortförklaring. Det var helt enkelt bara läskigt.. Känner i en kurva att jag ligger alldeles för nära mitten och det blir möte. Pang.. Vänstra backspegeln spräckt och vriden. Första tanken var bara att happ, bara att ta utskällningen som väntar från mutter och fatter. Något jag inte upplevt på väldigt länge (jag är ju ändå snäll som ett lamm..). Bestämmer mig för att vänta till jag kommer till stan där det finns ljus så jag kan checka backspegelns läge innan telefonsamtalet. Lyckligvis var det inte så illa som jag först trott. Ringer hem och ber att mamma ska svara. Gud hörde bön. "Hej mamma. Vet du.. Något hemskt har hänt" .. och sen förklarade jag allt. Mamma visade inga tendenser på ilska.

Fortsatte sedan min färd till Thomas. Lite mat och film. God mat och sen kom vi till det vi är totalt sämst på. Välja film. Jag vägrade så Thomas valde "L.A gigolo". Ett mildare variant av porrfilm utan någon som helst handling egentligen, väldigt bra... Så vi gjorde det igen, valde en rutten film. Nästa filmval blev "Gone in 60 seconds" och vad kan jag säga om den? Första 20 min frågade jag ut Thomas om varför det var si och varför det var så och sen somnade jag.. Hemfärden efteråt var inte speciellt rolig. Livrädd för varje mötande bil. Klev in i huset, hängde nyckeln i nyckelskåpet och smög in till datorn. Ilskan kunde ju faktiskt finnas bakom hörnet. Pappa kliver senare in vid datorn. Here it comes, here it comes!!!!! "Blev du nå rädd då?" Ehh, vänta här nu. Bad jag fler böner till Gud lr? Var är ilskan för att jag klantigt nog pajat lite av bilen?! Svarar att jag blev mer och mer rädd ju längre tiden gick.. Thomas, min fina vän, uppmärksammade mig om hur nära det faktiskt är när backspegelen ryker.. Det var ju rätt nära liksom.. Och sen säger paps god natt och går... Jag, en tjej på 21 vintrar sitter där framför fejjan och känner.. jahapp. Så kände jag..

Händelserik söndag i Marthinas inte alltför händelserika vardag...

Nu ska jag kötta på med muffinsbak innan jag laddar upp frisyrbild. Tar tid att få saker gjorda ibland...

Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0