Mein kampf för brunt!

Once for all... Julbord är inget speciellt. Inte ens julmat. På riktigt. Men så jäkla kul jag har haft i kväll. Kan dra några stories...

På vägen in till stan kör en vit/röd mini cooper om oss:
"Åhh, sån där har Sebastiens mamma", säger jag
- Sån hade väl Sebastien?, frågar mamma
"Nej, han hade grå", svarar jag
- Samma färg som hans personlighet alltså, spyr pappa ur sig.

Haha, min far har något emot min underbara vän från Paris. Han har hållt på i 1½ år nu och han är så jääkla kvick när han spyr ur sig något. Haha, lika chockerande och spännande varje gång :)

Vi sitter och äter omgång nr.1 och jag kommer på att jag har missat rödbetssallad. Bror har så jag frågar om jag kan få till en tugga.
"Du kan väl hämta själv?!" säger bror
"Marthina.. Vi har betalat så alla får äta..." säger pappa

Fick iaf av bror :)

Jag hade en släng av Tourettes syndrom så jag sträckte upp armen då och då och sa "Mein Kampf". Varför?! Det har jag inte kommit på än. Men sen är jag inte speciellt normal heller :)

Men nej, nu kommer jag inte på något mer.. Men jag, som är helt isolerad med Harry på dagarna, pratade på som om det inte fanns någon morgondag. (I admit, det gör jag alltid men jag kanske råkar leva efter "lev dagen som om det vore den sista" :P) Jäkligt kul hade vi iaf :)

Och hallå... Det stod i en tidning att dem skulle ha feeeeta dessertbordet. Hmm, frödinge dajmtårta, frödinge mandeltårta, zoo-klubbor, chokladpudding, gelehallon osv.. Vart tog allt det hemlagade vägen?!?!?!?!?! Nej.. Big nono på den du!

Väl hemma hade jag, på något underbart sätt, lyckats få hela familjen till att vilja spela spel. "Med vilda gäster" blev det. I stundens hetta läser man lätt fel och då kan ord lätt läsas fel, ex. kista - krita, tånagel - triangel :)

Grym kväll! Kommer nog somna med leende läppar i natt då det var min sista lördag hemma på längelänge och den var uuurmysig :)

Just det, all shopping inför vintern in my ass.. Bruna skidbrallor, är jag helt efter eller?! Ingenstans. Skidhjälm, känns bara töntigt så kan inte ens stå vid hyllorna... Bra jobbpjucks, bajsfula och för stora. Men 300 par strumpor rikare är jag. Schampo för ett år framåt har jag också.. Nej.. Ruggigt drygt är det och usch vad allt blir dyrt hela tiden.. "Ja, då blir det 600blabla" Ehh, ursäkta men jag tog fem småsaker... Gaah. Jävla pengar. Ge mig en gammal rynkig, vithårig gubbe som har feta cashen som jag får ärva när han välkomnas till himlen. Snabbaste vägen till rikedom...

Kommer dock rocka fett i min nya mössa. Rosaste rosa. Löööv it all over! Visar imårn :)

God natt Sverige. God natt världen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0