Back in Sweden - part three

Gick upp vid halv elva-elva. En tid kroppen verkade gilla. Käkade übergod frulle i form av äppel/kanel-te och mackor med källarrökt skinka på. Fy fasen i helskotta så gott det är!!! Sedan gick jag och Harry i väg på en en-timmes promenad.

Vad jag gjorde sen under dagen minns jag inte men gissar på att jag mest bara gjorde ingenting. "Hade semester" kan vi säga så låter det bra :P Folk började snacka om kvällen. Fest verkade vara det enda som gällde. Marthinas alkoholnerv började ju inte göra väsen av sig direkt. Helt mättad sen sista veckan på Korsika.. Haha.. Men ville träffa mina underbaringar Sonja och Ajni och dem skulle till ÖG. Vips, lista och sen ingen återvändo :)

Marthina började ordna sig lite smått för kvällen när infon om att vi tydligen ska gratta en kusin kom. Jaha, svirade om lite snabbare än tänkt och i väg. Hos kusinerna... TACO! Var väl för underbart va?! :) Käkade, var lite social och sen rattade jag in mot Uppsala stad för att först hälsa på Daniel och hans kompis. Vidare mot Thomas och pokergänget. Mycket trevligt. Till slut, efter att ha hållt på att somna (fick ju inte ta siesta för mamma!!!) och även smuttat på lite svensk cider :) så begav vi oss ner mot stan. Kul att träffa folk men ack så otaggad märtan var på fest. Taggade som fasen för donken i stället men när jag väl skulle få gå dit ville jag inte längre..

Såå, ingen donken men i stället en härlig sömn på en soffa i Uppsala stad! :)

Söndag... Hem och svirade om för ett besök hos mammas väninna. Mer säger jag inte om det. Jobbigt iaf. Hem för att höja en hand för pizza. Dennis förbannade groda om "åhh, tänk en kebabpizza med vitlökssås!" i juli månad levde fortfarande kvar inom mig som en dröm så det blev det till middag... Inte mycket att hurra för faktiskt. Hade varit godare med köttbullar och spaghetti. Jag ljuger inte! :)

Det var alltså mina första dagar hemma i Sverige...

Nu har jag varit hemma i en vecka och en dag, 8 dagar... Det går fort!

Kram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0