the very first day

Hello and welcome to Corsica..

Första dagen här. Mycket att ta in. Kändes jobbigt i några minuter men nu känns det bra igen. Vi käkade frulle ihop halv nio i morse och sen åkte jag, Johanna (andra guiden) och Tua (en av de ansvariga) till en av aktiviteterna - vandring. Var väldigt intressant och kul. Vi vadade genom en flod två ggr och aaa, så fort man hade stoppat ner fossingarna i vattnet var dem bortdomnade. Djiiises vad kallt!

Sedan satt jag och J. och läste massa manualer etc. etc. och det var då min lilla bitter-fas infann sig. Efter ett tag kom Tua och frågade om vi skulle ut och reka lite.. Say what?! Reka? Stockholmare.. För alla som er som mig, "reka" betyder kolla runt. Så vi hoppade in i minibussen (som jag körde idag, största saken jag har kört! :P) och kollade vart vi ska vandra med personalen imårn.

Efter middagen gick de flesta iväg men då fick vi sätta oss och läsa igenom vad vi gjorde tidigare i dag och prata lite om morgondagen. Lite småsur känsla infann sig men när vi var färdiga kändes det super. Fasen vad man har lärt sig idag. T.o.m massa om blommor.. Jag kan inget, absolut inget, om blommor egentligen men efter den här säsongen.. då kan jag allt  och jag lovar er, jag ska er aaaallt jag kan (tänk Baloo i Djungelboken när ni läser)

Nu sitter jag med Bella i hennes och den andra Bellas rum. Dem bor skiiiiitfint. Stort, rymligt, ja allt.. Själv sov jag i mjukiströja med luvan på och i mjukisar i en annans rum inatt. Min säng var alldeles för ranglig.. Haha.. Sounds good, right? :)

Nu måste jag springa i väg. Bilder kommer imårn kanske..

Puss kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0