bergsgetten Marty!

Hello from Corsica..

Här händer det grejer från morgon till kväll. Som guide hinner man knappt andas men så är det. Gillar det mer och mer för nu börjar man fatta hur det är att vara guide. Har levt lite som i chock sen jag kom tror jag. Exempelvis var alla andra lediga från typ ett i dag. Vi kom tillbaka vid fem och var lediga en timme och sen var det bara att kötta rätt in i kaklet igen. Ju mer man förstår och lär sig, desto roligare känns det.. och som jag har lärt mig mycket saker sen i lördags..

Såå..

I dag vare frulle 7.30 för oss guider. In i bilen och iväg vid 8.00. Dags för "Via Ferratan" som är bergsklättring och som avslutas med flera linbanefärder. När vi började klättra och kom upp på första avsatsen var lilla Märta gråtfärdig, insåg att hon säkerligen skulle utveckla höjdrädsla här på Korsika, tänkte att skulle denna unga kvinna guida folk här på berget?! NO WAY! och på allt detta ville jag ge upp och gå ner igen... Dock kunde jag inte banga, hallå.. It's marthina vi pratar om. Hon är hård hårdare hårdast ;) och ju längre vi klättrade desto roligare blev det.. På ett ställe, sk. överhäng, som är ett svårt parti där man klättrar på en "utbukt" av berget och där vill jag lova att benen skakade som efter kyrktrappan och armarna visade sig inte från sin bästa sida. Men jag klarade det :)

Väl uppe hade vi en picnic och sen var det dags för linbanan, sk. tyrotrekking, och dra mej baklänges så häftigt det var.. Kul värre! Linbanor typ 300 meter upp och som var mellan 100-300 m långa. Fort gick det också.. Dock hamnade man i värsta gympasset då man allt som oftast inte kom ända fram och var tvungen att dra sig fram på linan. Men hello, träning är träning och det gillar vi :)

I mårn väntar massa läsning och skrivning på förmiddagen för att sedan på eftermiddagen bege oss ut på en båtutflykt. Förhoppningsvis får vi det soligt så vi kan matcha jobb med solning :)

Vandringen i "Bonifatu" i söndags..

Johanna och Tua



Snygga guider lr vad. Haha..

Högsta punkten..



ISkallt! men fint :)

Vandring med personalen i måndags..



Åsa och Mari. Löövli ladies!

Sara, jag, Victoria och Maria

Framme vid Algajolastranden!

Klättringen i dag..

Johanna och Tua..


laptops, chips, alkohol.. Helt normalt :)

Nu ska nog iaf jag och Hanna, kind of en superrolig skåning som pratar så brett att frasen "vad sa du?" nöts ut, bege oss ut på drinkparty :)

Och... det här inlägget har tagit typ två-tre timmar att koka ihop. Effektivitet.. Haha..

Puss my friends!



Kommentarer
Postat av: mamma

vilka bilder. jag förstår att du blev höjdrädd. inget för mamma det inte... Det ser ut som du har hamnat på rätt plats och det känns skönt för mamsen att dottern har det bra. Kram vi hörs

2009-04-09 @ 14:57:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0