Första vandringen!

I dag är lilla märtan glad, gladare och sist men inte minst gladast. Steg upp 06.45 i morse för att dammsuga minibussen, plocka i ordning papper, göra lunchpaket samt, kasta i mig egen frulle för att sen möta upp gästerna i receptionen 09.00. De gästerna som skulle med och vandra i Bonifatu-skogen.

Jag har alltså haft min första dag som guide. Riktig guide. Och dra mej baklänges så förjäkla skoj det var :) Egentligen ska denna aktivitet ske med stor buss men vi hade inte tillräckligt många anmälda så vi fick åka minibuss i stället. Dvs. att lilla jag var tvungen att mer lr mindre kunna allt man säger till och från utflykten utantill. Jag hade dock en lapp men det gick galant. Hade 8 danskar och Adam i min buss.

Vandringen gick långsamt men det var helmysigt. Lärde mig några danska ord som är jättebra att kunna. Solen sken och lunchen vid klippan var löövli. Vadningen i floden gick smidigt den också, var inte lika strömt eller kallt som när vi gick för en vecka sen.

Jag lever nu i ett litet lyckorus, fick bra kritik av mina guidekollegor. Det var Adam och de två guiderna från Calvi (där vårt andra hotell ligger) som var med för att lära sig rutten.

I kväll jobbar jag i repan (receptionen) mellan 18-22 och ska jag banne mig hinka i mig alkohol. Nej men en drink iaf :) Vi har superduktiga bartenders här så man får passa på! I mårn är jag egentligen ledig men eftersom Adam inte följde med när vi testade turen som är imårn får jag offra mig. Gör mig egentligen ingenting, den turen var ändå så sjuuuukt mysig..

Här kommer lite bilder:



Mer bilder läggs upp sen, fick precis in Adams alla bilder som är superbra.

 nu äre käk!!! :D

Kommentarer
Postat av: Sandra

Låter som du har det bra där borta? Här har våren kommit, ordentligt. Sett min blogg kanske? :) *pussar*

2009-04-13 @ 17:00:47
Postat av: Farmor Inga

Hej tjejen!

vilket härligt jobb du har, upplever mycket och träffar många olika människor.

Den 16-17/5 kommer tanterna och hälsar på hos mig,

när jag berättade att du var på Korsika så började de kolla sevärdheter på orten.

Jag skulle hälsa så gott till dig från dom.

stor kram från f inga

2009-05-09 @ 20:12:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0