Bilder, here you go!

Ledig i dag. Hittills har jag inte gjort speciellt mycket idag. Suttit och snackat skit med Bella lite överallt och så tvättar jag. Vaknade liksom 11.51 så halva dagen hade ju passerat. Men jag tänker inte grubbla över sånt, utan ska göra så lite som möjligt. Inte ofta man gör så lite som möjligt här :)

I går blev våran vandring i Bonifatu inställd pga. regn så vi åkte till en lite stad som heter Saint Florent som ligger precis i bukten innan Korsikas "finger". Skulle tydligen vara någon båtfestival... Dem hade typ slagit igen den samma morgon pga. vädret. Bra, jättebra! Haha..

Var så skön känsla när jag slutade jobba runt elva i går kväll eftersom jag kunde sätta mig i baren och inte tänka på vad som skulle göras morgonen efter. Satt och tog det lugnt, tills jag kom på att alla "gallupar" (frågeformulär som gästerna fyller i när de lämnar oss) inte var ifyllda - så halv tolv skuttade jag in på kontoret och gjorde klart dem. Ingen idé att börja sucka för då ligger man minus på en gång. Så fort det var klart joinade jag dem andra igen.. Satt med bartendern Erik när han gick igenom kassan sen. Som sagt, hade ingen tid att passa idag så jag bara njöt :)

Nu tänkte jag ta och ladda upp massa bilder. Kommer nog lite hur som helst, utan någon direkt ordning..


under Scandolaturen (en båttur)

pers.middag - servisen övar

pers. middagen :)

Manikyr på Kritan :D

vi guider i Corte

min första aktivitet - vandring i Bonifatu

lunchstället - mys!



ett försök till spontanbild - i Corte

precis innan första transfern

taggade och nervösa :)

Bonifatu skogen

Bonifatu skogen

jag och Malou - guide på andra hotellet

farmor, ser du, jag lär mig blommor :)

att jag kan blommor är heelt otroligt! men kul! :)

Nu är jag helt slut så ska kila upp på rummet och sussa lite tror jag :) Får inte sova över middagen bara. Lite baguette till frulle/brunch/lunch är inte direkt tillräckligt då magen skriiiker just nu..

Hoppas allt är bra med er..

Kanske kommer in och skriver mer ikväll.. Annars hörs vi om någon dag igen. Imårn ska jag på heldagsvandring med danska SATS - ska bli kul å testa heldagsvandringen :)

Kram.


Kommentarer
Postat av: josefin

Saknar min tjej:(

2009-04-21 @ 16:05:32
Postat av: Malin

Hej gumman...

De va verkligen på tiden med ett nytt inlägg, va jag har väntat!!

Saknar dig jätte mcyket ska du veta...

KRAMAR I MASSOR

2009-04-21 @ 17:37:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0