Sista innan korsika..

Nu ligger jag i sängen. Har så klart min älskling i sängen också. Dock ligger han borta i hörnet men förhoppningsvis kryper han närmare sen :) Klockan fem ska vi åka till Arlanda.. Om 5 h. Kaaaaos...

Kvällen har varit supermys. Vi har skrattat oss genom kvällen. Två veckor utomlands gjorde att vi har saker att skratta åt hela livet. Så många saker hände :) Och annars var det allmänt mysigt.. Fick ett läderhjärta av morfars brud så jag skulle minnas tifen, sötnöt :) Knäpptes nåt kort under kvällen men självklart ligger sladd-grejen någonstans i resväskan så dem får komma in i bloggen senare...

Å annars står väskorna packade och klara. Har nog aldrig varit såhär färdigpackad kvällen innan avresa någon gång tidigare. Fått med mig allt jag ville ha med mig tror jag. Plus några av Bellas grejer..

Lite om vad som ska hända i mitt lilla liv (yes, nu kröp H upp bredvid mig :) ):

Jag ska jobba som guide, tillsammans med två andra, på ett hotell som heter Napoléon Bonaparte i staden Île Rousse på Korsika. Och Korsika ligger utanför Frankrikes sydkust, i linje med Nice nästan och jag ska hålla till i nordöstra delen av ön (typ..).
              Det jag har sett av hotellet hittills har inte gjort mig besviken, det ser jättepampigt ut. Vi i personalen kommer att bo högst upp, som i en korridor. Två-o-två i rummen och dusch/ toa i korridoren.. Inget penthouse här inte.. Men sen är man väl inte direkt där så mycket heller antar jag..
              Vi äter hotellfrukosten varje morgon och får även middag på kvällarna. Som guide får man någon sorts lunch med sig när man är ute på aktiviteter vid lunchtid också.. Och på tal om aktiviteter.. Guidens främsta uppgifter är att hämta/lämna på flygplatsen samt guida på utflykterna. På vårat hotell tror jag att vi har vandring, cykling, båtutflykter, canyoning (personlig forsränning typ), ridning, klättring.. hmm, kanske nåt mer?

Jaa... det jag precis har skrivit är nog inte så sammanhängande men det enda jag vill just nu är att sova så jag tänker inte så mycket på vad och hur jag skriver.. Får skriva mer utförligt när jag är plats.. OCH vet mer om vad jag ska göra :)

Nu säger jag god natt och nästa gång vi hörs är jag på Korsika.. Heeelt sjukt, haha..

Aa, det är ju fasen heelt sjukt det här. Fattar nog fortfarande inte vad som håller på att hända.

KRAM!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mama Corsica :-)

2009-04-04 @ 09:21:50
URL: http://www.youtube.com/watch?v=uSh9UxhIi2Q
Postat av: Sandra

Önskar dig en lyckad resa, kommer sakna dej nå enormt! Men vilken grej, vilket äventyr :)

2009-04-04 @ 10:01:35
Postat av: Lisa W

hoppas du får det fett nu marthina och kommer hem med massor av saker att berätta :) lycka till med allt! puss

2009-04-05 @ 11:04:13
URL: http://wallsargard.blogg.se/
Postat av: Frida

Njut & ha det så fint, vännen! Jag kommer följa dina äventyr här på bloggen. Puss & kram

2009-04-05 @ 17:34:16
URL: http://simplyfrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0