Lugn dag på jobbet..

Nu var det längesen jag tjötade på här i bloggen. Vart tog bloggberoende-marthina vägen liksom? Satte mig vid datorn i måndags när jag var ledig men stängde av den lika snabbt. Har ingen ro att sitta vid datorn.. händer för mycket annat roligt :)

Har varit ganska dåligt väder här denna veckan (och nej, ni behöver inte berätta att det är fint i Sverige, jag är väl informerad om det fenomenet!). Som i måndags då lilla märta var ledig kissade Gud rätt ner på oss, men jag, Maria och Stina hoppade upp på cyklarna för att bege oss mot byn Monticello. En by jag som guide alltid tipsar om men inte vet ett skvatt om personligen.. Så.. I hällregn och världens brantaste uppförsbacke (sa jag att Korsika består i stora drag av berg??) hojade vi i väg. Glada i hågen.. i tio minuter, vi vände rätt snart och när vi väl var tillbaka var vi allt annat än torra.. Förstår idén med stänkskärmar numera iaf! Så fortfarande får jag stå och tipsa gästerna utan att veta om vad egentligen.. Är det inte underbart så säg :)

Våran båttur i dag blev inställd så jag och Mia, en av guiderna på hotellet i Calvi, lunchade och kollade i affärer efter vår lilla rundtur i Calvi. En lugn dag på jobbet kan man säga :) Helt lovely!

Just nu sitter jag i receptionen, jobbar här mellan 19-22 och sedan tror jag det blir filmkikning. Har inga fler utflykter den här veckan. Har kontorsjobb både torsdag och fredag. MEN... imårn är det jag som får jobba lite extra på eftermiddagen/kvällen. Det är nämligen så att främlingslegionen har öppet hus och jag ska verkligen dit och checka läget. De har öppet hus en gång om året och nej, det missar man inte då! Främlingslegionen är en del av den franska armén, stenhård träning räcker inte som förklaring. En övning kan vara att släppas med sina fallskärmar (bara fallskärmstrupper i Calvi) ute i havet för att sedan simma tillbaka till lägret med all utrustning på sig. Rena rama barnleken, lr nåt... Ska bli skitkul att få se hur det man berättar om för gästerna verkligen fungerar och ser ut!

Har knäppt en massa kort som jag ska lägga upp också men sladden till kameran är uppe på rummet.. Ajsan bajsan. Har nog en del tid att fixa det imårn. Känns tråkigt att jag inte berättar allt roligt som händer här men som sagt, man gör massa annat hela tiden. Lr man jobbar mest hela tiden och sen när man har tid att andas vill man vara social..

Åhh, just ja.. har ju världens story att berätta för er.. Ni som följde mig när jag var i Paris och tog del av duschmunstycke-historian kommer gilla denna historia.. Påminner rätt mycket om varandra faktiskt, hahaha :) Får bli imårn.. Nu ska jag räkna kassan och sen se min onsdag som avklarad.. Har tagit hela mitt pass att skriva detta inlägg men kommer det gäster så kommer det gäster :) Har iaf varit en rätt rolig receptionskväll, många frågor om ditten och datten men också mycket allmänt snack. Sånt gillar vi!

Hoppas allt är bra med er!

Kram kram..

Kommentarer
Postat av: Ajnsan!

Marthiiiina! Iadg är det valborg i uppsalallalalala, och du är inte här :( är precis hemkommen från picnic i ekonomikumparken, niiice! solsken och värme, pepp peppe! nu väntar powernap och sen grillfest! du verkar ha det fett nice på korsika! saknar dig! puss puss baby!

2009-04-30 @ 16:26:33
Postat av: aset

jag saknar uppdatering här marthina! skriiiiiv :)

2009-05-13 @ 14:09:15
Postat av: marcus

tack för presenten syster om det var menat som en present vill säga. Uppskattas verkligen. :D

Hoppas du har det fint där nere, älskar dig.

2009-05-13 @ 22:35:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0