transferdag

Okej, första byebye och andra hejhej. Jag som är väldens tönt när det kommer till byebye's gillade inte att säga hej då till gästerna som nu lämnade oss. Efter boulen i torsdags blev jag och två brudar från Helsingborg tajtare än tajtast - ska (?) t.o.m bli adopterad med delad vårdnad av den ena. Haha.. Och det sjuka av allt.. och här blev märta chockad, alla gånger.. Hon vinkade mig till sig på flygplatsen och när hon kramar mig räcker hon mig 20 euro. Trodde inte guider kunde få dricks. Tror den lilla lappen får slinka ned i barkassan :)

Vidare mot de nya gästerna och denna veckan är SATS från Danmark här. Och tydligen så ska jag vara gruppansvarig den här säsongen. Vi fick reda på sånt på vårat inför-transfer-möte igår? Så, när det kommer grupper hit till hotellet är det jag som är gruppens kontaktperson etc. Jobbigt värre då det är svinviktigt att dem blir nöjda.. Men det här ska vi nog ordna :) Vidare så gick transfern tusen ggr lättare i dag än den gick förra veckan. Man hade mer koll och Johanna och jag hade totat ihop en egen transfermanual som vi följde. En manual vi totade ihop igår medan typ hela jäkla personalstyrkan satt i baren och smuttade alkohol....

Annars har det vart pissväder här i dag. Verkligen ÖSregnade mellan de två transfers vi hade. Ska vara dåligt imårn med men sen hoppas jag att det blir fint. Måste bli fint.. Och för stunden ligger jag i Bellas säng. Orkade inte kila upp till mitt rum så slank in till hennes säng och tog en nap. Måste nog ta och kliva upp snart då magen kurrar på rätt bra. Är nog svajnagod middag. Skulle vara typ anka, potatismos och rödvinssås.. Asså, kockarna här är inte att leka med. Kökschefen fick applåder av gästerna i går och det med all rätt.. dem är så sjuuuukt bra. Är så glad att jag inte är i servisen, vara nära den där maten och dem där nedrans efterrätterna hela tiden kan inte vara bra. Fram tills igår har jag bara smuttat på någon efterrätt ibland men den som serverades igår var inte att leka med. Typ vit- och mörk chokladtryffel. Det riktigt knullade i munnen (förlåt för mitt uttryck, mor&far&farmor behöver inte läsa det, men det var ju så)

Nej, nu ska jag ta och möta hotellet igen.

Hoppas allt är bra med allihopa där hemma!

Kram.

Nej, dags att göra något. Så fort jag känner att tid/ork/lust finns ska jag ta och skriva mer utförligt om mitt liv här samt lägga upp massa bilder men ni anar inte så trött man är dagarna i ända.. och all energi man har läggs på gästerna och sen stupar man i säng.. Men jag gillar't!

Kommentarer
Postat av: Paps

Med sådan utsvävning i bloggen hoppas vi här hemma i svedala att inga namn nämns. Alla glömda och ingen nämnd.



Kram från oss på västbanken

2009-04-18 @ 19:48:40
URL: http://marthinaas.blogg.se/
Postat av: D

Hahaha jag dör! Sjuk uttryck ;)

2009-04-19 @ 05:34:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0