På gott humör!

Gäster har åkt. Gäster har kommit. Det är lördag mina vänner. Transferdag. Min värsta hittills tror jag. Helt från ingenstans skulle det tydligen vara passkontroll. Jaha, det har det inte varit de senaste 6 månaderna?! Kastrup-flyget ska landa 30 min före Stockholm men de kommer aldrig precis i tid och den här gången rullar Arlanda-bagaget ut först. Alla från Arlanda stod ju längst bak i passkontrollkön medan de andra fick stå och vänta. Detta, plus att ca. 18 väskor hade tagits av flyget innan det lyfte från Sverige/ Danmark då det typ inte fanns plats lr något. Yaaay, sjuttonhundra PI-rapporter, missnöjda och oroliga gäster osv. osv. De landade vid tio, jag åkte i väg som sista buss halv tolv. Vissa hade då kanske väntat en timme i bussen...

Rolig start!

Men.. Gästerna var ändå på gott humör vilket jag tackar gudarna för! Jag trodde jag skulle misslyckas helt med transfern då jag bröt mönster utan dess like. Sa inte alls informationen i den ordning jag brukar. Fick ändå till det helt okej, phuuu.. Väl framme fick jag enormt beröm av ett par som tyckte jag var den bästa transferguiden de haft, av alla de 7 ggr de åkt med Langley. Kändes bra i själen med tanke på veckans start, haha..

Nu har jag ingen mer transfer i dag, Johanna kör Göteborg. Jag ska i väg och träna med Åsa senare. Haha, just det. Hennes pappa och syskon kom i dag och jag träffade på dem vid bussen och gick fram. Vi småpratade lite och i stället för att ta i hand kramade han om mig som om jag och Åsa känt varandra hela livet :)

Annars tråkigt att en gäst åkte. Sara, supertrevlig tjej som jag nog lyckats övertala att söka till Tignes i vinter. Henne tyckte vi om! :)

Lördag i dag. Veckan kommer antagligen gå riktigt långsamt... För nästa lördag är ingen vanlig lördag guide-Marthinas liv :)

Ha de fint.


Vår första transfer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0