Två timmar och sen mindre levande?! Pinsamt.

Morgonen började lite annorlunda i dag. I går var det "säsongarnatt" på Acapulco och "open bar". Jag bangade så klart. Många personliga anledningar men också för att jag skulle köra minibussen till Bonifatu i dag. Det är inte kul att köra bil och halvt vara på väg in i John Blunds förtrollde värld. Even worse med gäster i bilen. Hur som helst, besökte damhuset vid sju imorse och hej och hå, där kommer gänget hem från pulcan. Man hade ju tydligen missat årets fest. Så klart. Ajsan bajsan!

Efter Acapulco sist och jag pallrade mig upp till Scandolan bestämde jag att inte köra helkväll innan lång arbetsdag. Jag hade nog inte klarat dagens fnuttiga två timmarsvandring om jag hade brutit mot den lilla regeln. Jag kände mig liksom färdig i kroppen när vi intog lunch i slutet av vandringen. Något i min kropp spökar just nu. Såå jobbig är inte den lilla turen.. Ni vet när man känner sig torr i halsen, hur mycket man än dricker så är man torr, så fungerar min hals just nu plus att jag fortfarande är allmänt seg i kroppen. Inte bra. Som tur är har jag inte någon mer fysisk aktivitet den här veckan. Busstur och Båttur :)

Johanna och Tobbe besteg Monte Cinto i dag. Så glad för deras skull och grymt avis så klart. Vill också bestiga berg som de andra barnen :) Min tur kommer snart den också, gäller bara att ta den! Johanna berättade dock att hon är glad att hon har gjort det men skulle inte göra om det. Döjobbigt tydligen. Men iofs, bestiga berg är ju inte som att äta glass direkt så det kunde man ju ha förstått. Men ändå.. Korsikas högsta berg är ändå Korsikas högsta berg...

Nu sitter jag i repan (receptionen) fram till 22. Hoppades på en lugn kväll. Tråkigast så men har ingen ork till att springa och dona en massa. Och som Gud hör bön, har hittills varit en alldeles lagom dos tillströmmning av gäster. Peppar peppar sista timmen nu!

I morgon är jag ledig fram till 13 så kikar in då..

Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0