bakåtvolt med 2½ skruv.

Sitter i backoffice och har precis kastat in handduken för dagen. Suttit och fyllt i serviceformulär och torkat svett. Skoja inte att man är ofräsch på den här ön. Svettig 24/7. Not nice. Erik bad mig vara lite mer fin i kanten men va fasen, sanningen är hård ibland :) haha.. Och när blev jag fin i kanten?! :D

Lugn, mycket lugn dag annars. Välkomstmöte imorse och sen åkte vi i väg några ur personalen på p-aktivitet. Rekade först lite men hamnade till slut på Algajola stranden där vi käkade, badade och spelade volleyboll. Ungefär alla brände sig på sina små kinder :) Man lär sig aldrig.. Jag har alltid med mig solkrämen men den ligger alltid kvar så fint där jag lade den. Under dagen har jag även lyckats ragga upp Mari som ska hjälpa mig på tisdag. Hon ska vara guide med mig på routen, så otroligt skönt att slippa köra den själv. Prat i mick från 13.15 till 18.30 ungefär, längst fram i bussen - dvs. i stekheta värmen är inte nice så ska bli skönt att få hjälp. Grymt kul att hon ska följa med också :) Det är lite omstruktureringar bland tjänster just nu så därför följer inte en vanlig guide med..

Min aktivitet i morgon, två-timmars vandringen i Bonifatuskogen är inställd pga. brandrisk. Tråkigt som sjutton. Men men, what to do?! Det tråkiga av allt är jag måste finnas på hotellet under tiden som min aktivitet egentligen håller på. Blir nog rätt mycket kontorsgöra men ska försöka få upp lite bilder på bloggen och på fejjan också. Jag och nya receptionisten, Elin, har tänkt i snart två veckor bege oss mot Super U i Calvi och storhandla bikinis men så klart att det är tågstrejk som är en envis jäkel också. Suck säger jag bara. Men den tjejen är så sjukt härlig, folk utifrån som hör oss tror nog att vi är BIG time osams. Vi är inte direkt trevliga mot varandra, men vi gör det med glimten i ögat. Sjukt kul :)

Inte att glömma. I går efter min transfer, som för övrigt var underbar att ha.. Gästerna var bara 18 stycken och alldeles, alldeles underbara. Göteborgare. Tråkigt nog var det Calvigäster. Hoppas jag träffar dem under veckan! Man får sådan kick när det känns bra på transfern. När sedan en gäst direkt säger att man är duktig på det man gör har man lust att göra en bakåtvolt med 2½ skruv. Men jo, efter min transfer hade jag och Åsa bestämt att vi skulle träna. Jag, taggad som fasen, springer upp för att byta om... och hon vill inte längre. Well, well tänkte jag och hoppade i kläderna och gav mig ut på en liten löptur. Kände mig förvånansvärt pigg trots att sömn, mat och träning inte varit vad den borde. Klappade mig rejält på axeln efteråt. Happy, happy :)

Nu ska jag nog ta och kila upp till duschen. Behövligt! Sedan ska jag förhoppningsvis kika film med några godingar. Braveheart står högt på listan hos alla. Mys, mys!

Puss och kram.



Under bil/ camping-trippen. Underbar dag i Ajaccio :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0